"Pompøse" loftrosetter / stuk-værk. Hvor købes det?

Hej!

Jeg har pt. sådan en sørgelig, formløs 30 cm's Silvan-skumfætter af en loftroset hængende i stuen, og ville super gerne udskifte den med noget lidt mere pompøst/herskabeligt. Jeg søger noget i denne her stil:

Jeg har dog meget svært ved at finde lignende rosetter? Har kigget i alle de gængse butikker - og kan godt finde en masse med krummelurer, men synes også bare det ligner en frysepizza når man står der med den i hånden - de er alle sammen tykke og kuglerunde. Jeg søger altså noget med noget "lir" rundt om selve pizza'en - hvis det giver mening. Hvor skal jeg dog kigge?

- Det må i øvrigt meget gerne være i flamingo/PU/etc. om muligt, så jeg har en mulighed for at kunne montere det selv uden større katastrofer :). Nå ja, og så tænker jeg at vi skal op i minimum 60+ cm - go big or go home.

Jeg bor i øvrigt i KBH, hvis i kender til nogle gode lokale/semilokale butikker. Det er altid rart at kunne se varen fysisk :)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal til Polen eller England, feks http://eng.europlastas.com/


 

Prøv at kontakte Ove H. Svendsen & Søn stuk på 38 71 91 38. De bor Skjulhøj Alle 57, 2720 Vanløse.

Derudover findes en god håndfuld stukkatører i hovedstadsområdet der har hvad du søger.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

De billeder du viser er jo netop rigtig stuk,  der er lavet af gips/træ og er et uddøende håndværk.
De plastik (frysepizza, som du malende beskriver dem) er jo netop masseproducerede og ikke specielt kønne.

Men du skal være klar på, at rigtig stuk ikke er lav-det-selv arbejde, og dermed koster det måske 200 gange mere pr meter end "frysepizzaen"   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Faktisk er det ikke så dyrt at få lavet stuk. De fleste stukkatører har standard profiler der kan købes til rimelige priser.

... til gengæld har PinkHenrik helt ret angående finish. Der er er en verden til forskel på den ægte vare og så "frysepizzaerne" 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

@Rantzau @PinkHenrik: Mjah - i har helt sikkert ret i at man burde have fat i en stukkatør og få det lavet rigtigt. Spørgsmålet er så om det er en investering der er værd at lave i min måske ikke så fremtidssikrede 2v'er. Jeg må lige finde ud af hvad det koster, og tage den derfra. Jeg har skrevet til dem der blev anbefalet ovenover :). Jeg er faldet over deres side før, og de laver super flotte ting.

I værste fald tænker jeg at man kan lave noget "nogenlunde" selv. Nedenstående er slet ikke på højde med de professionelt gjorde lofter, men synes faktisk de ser ok ud:


Vi kan vel hurtigt blive enige om at alt er bedre end det her :

(Hvis man kigger godt efter kan man ane den sol en tidligere ejer har malet omkring rosetten i et desperat forsøg på at "spice" den op  )

@uldal. Tak for linket! Der er klart bedre udvalgt end hvad jeg har set andre steder.

rubin-stuk.dk er svaret på din søgen - og nej, ægte stuk er ikke urealistisk dyrt, og slet ikke hvis man faktisk også gerne vil have en stuk der er til at holde ud at se på

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også