Støbe ting med cement

Hej

Jeg vil gerne støbe forskellige ting i cement. Imidlertid har jeg to spande med fugecement stående. Det er beregnet til flisefugerne i badeværelser. Kan jeg støbe med det? Jeg vil prøve at lave en vælling, dyppe stof i det og lade det tørre/hærde over en form. Dur det til det? Fabrikatet er Lips.

Ingeborg


Når lysten driver værket
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ved at dyppe et stykke stof i fugemassen får du godt nok noget stift stof, men jeg tvivler meget på at det kan bære sig selv. Du kan nemt finde ud af det ved at prøve det ved at røre en smule op og smøre det på stoffet, så det er gennemvædet af blandingen og lade det hærde. Du kunne blande lidt strandsand i.


fase

Nu har jeg 2 stk 10 l spande stående med fugecementen og vil gerne bruge det, men måske skal jeg blande med ren cement. Jeg går ind for at bruge det jeg har. Jeg ved godt, hvad man ellers skal bruge til støbning, så det er erfaringen med fugecement jeg efterlyser.

Hvad gør fugecement specielt? Når jeg har de to spande er det fordi vi har brugt forskellige farver til fugerne på gulv og væg.

Ingeborg


Når lysten driver værket

Du behøver ikke blande cement i fugemassen, der er cement i, i forvejen. 


fase

Jeg har talt med LIP som mener at mit påtænkte arbejde eventuelt ikke bliver stift nok.

Der er polymer og cement i fugemassen.



Når lysten driver værket

Jeg synes du er den helt rette til at opbygge den erfaring. Lav et par forsøg i mindre målestok. 

En med ren fugecement, en hvor du blander lidt fliselim i blandingen. og lad os så høre hvad konklusionen er.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis