Vandskade som forsikringsskade

Jeg var så heldig at min datter på fire et halvt havde fået tændt vandhanen i haven og hvor haveslange var Koblet på men på en eller anden måde er den blevet skubbet af efter vi er kørt hjemmefra og har stået og løbet 3-6 timer Imens vi ikke var hjemme .

Sagen bliver anmeldt til forsikring selskabet som sender et skadeservice selskab ud for At udbedre vandskaden der bliver suge vand op og der står en stor affugter i fem dage og banker der ud.

Efter dette kommer der en taksator ud for at se om der er noget galt han mener ikke at der er noget der kommer til at have en indvirkning og det vil tørre op inden kort tid .

Nu en måned efter at affugter er fjernet og der har været en taksator ude, inspicer jeg så væggen og så kan jeg stadig ser både gulv/sokkel samt væggen er stadig er drivvåd samt når man ligger en hånd på den bliver den også fugtig .


Her kontakter jeg så forsikringsselskabet igen d.d. efter de har afsluttet sagen og bede dem om og se på det igen, forsikringen siger at sagen er afsluttet og de mener ikke der er kommet en skade som skal udbedres dette er jeg så ikke enige i dem med.

Beder dem om at de må komme ud igen og tilset skaden igen, forsikringsselskabet siger at de må snakke med taksator om det først og så må han jo kontakte mig.

Hvordan Er jeg stillet med henhold til mine rettigheder omkring en udefra kommende vandskade som jeg vel og mærket også allerede er opkrævet for med en selvrisiko på 5000kr 

Det skal også siges at jeg og fugttekniker vi var ikke enig om problematikken da han var her for at afslutte sagen hvor at jeg mente at den fugt fra vandskaden som der var ikke bare ville forsvinde så nemt.

han mente bestemt det vil tørre fordi det var sommer og da jorden stadig var våd efter den mængde  vand som lå på ydersiden af soklen af kælderen.


Hvad gør man i sådan en sag, vis Forsikringen stadig holder på det er der ikke nogen er nogen skade der skal udbedres

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Billeder fra skaden i maj 

Ja jeg har ikke haft Problemer med regnvejr i kælderen.

nu er det sådan at havehanen er monteret på væggen lige ude på den anden side af væggen og den Har stået med en stråle og banke ned i jorden som så Gjort jorden meget våd på ydersiden, og det er kommet ind igennem væggen ned i kælderen.

 Min Fliseterrasse som ligger Op af væggen er sunket sammen i niveau flere steder grundet vandmængden som har skubbet sandet væk også.


Undskyld men hvor mange hundrede kbm. er der spildt.

Vil mene at et hus burde kunne klare dette, men det er vel et aldrene hus. 

hvis jeg skal være ærlig, så ligner billederne en kælder som generelt har fugt problemmer. nok ikke noget en vandslange laver på et par timer.

en sund kælder kan sagtens tåle det. og tørre ud hurtigt.

at du har et hus med en fugtig kælder kan aldrig blive en forsikringssag....desværre.

det er derimod en fin gør-det-selv sag, så frem med værktøjet

som minimum bør du altid varme kælderen op - året rund.

Annonce

Der er 18grader hele året da der er fjernvarmerør i den lille kælder på 20kvm, nu er det ikke væggen som et større problem der er ved at blive mørtel med kalkmørtel på alle vægge .

Den del der ses på væggen og resterne på gulvet er afbanket :-).


Der lå et lag vand af en dybde på 20cm så der lå et par liter vand der nede , kommet ind via en mindre revne i sokkel som har vist sig efter vandskaden som jeg ikke var klar over var der  

larsen56 skrev den 17-07-2019 17:30:29

Undskyld men hvor mange hundrede kbm. er der spildt.

Vil mene at et hus burde kunne klare dette, men det er vel et aldrene hus. 

 Tja svært at sige men der skal vel en del til at sandet falder sammen på en flise terrasse tænker jeg.

Hus er halv gammelt fra 1900  ;-)

Som barn hvde vi en swimmingpool på græs og fliser op ad huset ca 12 kbm.  der blev tømt på stedet jævnligt, der var aldrig problemer.

Kig på din vandmåler så ved du vel forbruget.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis