Danfoss Living Connert

Jeg har lige installeret et Danfoss Living connect i mit hus. Jeg har dog et problem om morgenen hvor systemet sætter varme på Living zone, altså stue og køkken. Der bliver sat varme på ligegyldigt om systemet står på pause, ferie eller bare normal tilstand hvor der åbenlyst er varmt nok i rummet.

Er der nogle kloge hoveder som har erfaring med dette?

Mvh Stig Andersen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

 rumtermostaterne er ikke byttet rundt?  


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Nu sidder termostaterne ordentlig fast? 

Hvis det lige er installeret kan der godt gå op til en uge  før det fungere, systemet skal lige lære jeres ryrme at kende.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeps, har haft dem af og på igen og de sidder ganske fint. Tror jeg instalerede dem for 3 uger siden og i løbet af dagen er der ingen problemer. Det er kun om morgenen fra kl. 5-7 ish🙄

Sat dit anlæg i sommerluk. Ingen varme til varmekredse, ingen varme til radiatorerne.
og sparer du ikke kun på varme men også på pumpestrøm. 

sommerluk.dk

Danfoss Living Connect og Danfoss Living Eco har et programmel, der motionerer raditatorventilen dagligt. Din radiator kan ikke komme af med varmen, fordi der er jo alligevel varmt nok, derfor kan du "føle det".

Ventilmotionen er udmærket for at sikre at ventilen ikke satter sig fast.
Det er forresten også anført i brugsanvisningen ;-)

Men der burde altså ikke være nogen fremløbstemperatur ved disse udetemperaturer.

Jeps, jeg kører med natsænkning. 

Men jeg tænker ikke at det er ventilmotion som er problemet. Jeg har i alt 7 termostater og de 4 af dem som er på værelserne er kolde om morgenen hvorimod dem som er i Living zone er varme om morgenen. 

Men fedt med det der sommerluk. Det viste jeg ikke at man ret snildt kunne gøre selv👍

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis