tilslutning af siemens induktionolade

hej folkens. har købt mig en siemens induktionsplade som jeg skal tilslutte i løbet af ferien. vores nuværende installation er 400v og den nye plade er 220/240v. har kigget bag pladen og der er ikke noget diagram der viser at der er mulighed for at tilkoble den på flere faser. der er ligeledes kun 3 ledninger Brun blå og gul/grøn. i brochuren står den angivet til max 7500w. 

er der nogen der kan fortælle mig hbordan den skal tilsluttes. smider nogle billeder op. 

modellen er siemens eh611ba18e / 03


13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den kan ikke tilsluttes til mere end én fase, så du er nødt til at følge vedledningen i hvordan du begrænser effekten, så den ikke bruger mere end 16A. Du må så leve med en effekt på 3680W.

Pladen tilsluttes sandsynligvis med de samme farver, som kablet har.


Når du skriver at du har 400 volt så går jeg ud fra at du mener at du har 3 x 230 v og dermed 400 volt målt imellem faserne. for at installere den nye kogeplade skal vi have at vide om der er en nul leder tilstede ved installationsstdet samt hvor mange ampere din sikringsgruppe kan tage... det skal du ud i tavlen for at kunne se. 

Under alle omstændigheder skal du have en nul til stede og så bruge en ledig fase DI kogeplad skal monteres til dennes max A sikkert enten 13 eller 16, og alt efter hvad det er, så brug anvisningerne i din brugsanvisning 

“Modificer tilslutningsintensiteten 13/16/20 A, figur 7
Inden du anvender kogesektionen første gang,·skal du kontrollere, at kogesektionens tilslutningsintensitet er korrekt.
Hvis du vil ændre kogesektionens intensitet,·skal du gøre følgende:
1. Tænd for kogefeltet med hovedafbryderen. Sæt ikke nogen gryder på kogezonerne.
2. I de næste 60 sekunder skal du stille alle kogezoner på det ønskede styrketrin i henhold til den krævede tilslutningsintensitet, se tabellen.
Styrketrin Tilslutningsintensitet i ampere
1= 20 A, 2=16 A , 3=13 A
3. Sluk for kogezonerne en efter en ved at begynde med den nederste til højre, og fortsæt så mod urets retning.
4. På·displayet for kogezonerne i højre side vises den valgte tilslutningsintensitet.
5. Sluk kogefeltet med hovedafbryderen.
Den valgte tilslutningsintensitet gemmes korrekt.”



Det er temmelig sikkert ikke et særlig godt køb til din installation hvor jeg går ud fra at der er 16 A sikringer i elinstallationen. . Du skal som skrevet nedsætte komfurets effekt til næsten det halve. 

Det er jo lidt træls at det tager dobbelt tid at få en gryde i kog. Men når den er kommet op i temperatur skal du alligevel skrue ned og så kører det jo udmærket. 

Har du mulighed for at bytte den så vil foreslå det.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

jeg har 5 ledninger til nuværende så derfor går jeg ud fra at der er 3 faser, nul,jord. max 16 amp. 


det nederste billede viser hvordan det nuværende er sat op. håber i kan se noget på det .

Du har netop 3 faser med 16 A sikringer og det er ok hvis komfur kan køre på 2 eller 3 faser.

Men ikke nok til det nye komfur der kun kan køre på 1 fase.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

den er købt brugt dog ikke pakket ud. 

kan den tilsluttes til rn enkelt fase, og så blænde de 2 andre af. så må den bare yde mindre indtil vi får købt en ny. 

Spørgsmålet er ikke om den kan tilsluttes en fase, den kan kun tilsluttes til en fase og her er det vigtigt at du programmere den til til max 16 A....... og ikke 20 A som den kan køre med, som Erik siger et dårligt køb.

øv...

så må vi jo på udkig efter en anden 

Og gå nu efter en med min. 2 fase tilslutning.....

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis