Glødetråd i loftet

Hey. 

 Bruger man stadig glødetråd i loftet.?? 


Stephen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stephen møller skrev den 15-07-2019 17:36:51

Hey. 

 Bruger man stadig glødetråd i loftet.?? 

 Hvad mener du med det?


fase

Jeg ved ikke hvorfor du bruger ordet "glødetråd" os andre bruger ordet ståltråd. 

Og ja i visse tilfælde er det et krav at isolering skal blive hængende efter at loftet er brændt hvis det er det der sker. Det drejer sig om huse med flere etager. Men ellers kan isolering oftest hænge i forskalling indtil gips plader kommer op.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det jeg da ked af, at jeg ikke lige bruger samme ord som jer andre.. 

Jamen så må jeg heller hænge det op, nu jeg skal have 1. sal på.. 

Tak for svar.. 


Stephen

Du tænker på udglødet tråd. Det bruger man stadig.

Uden at være ekspert på brandteknik, så mener jeg at forskalligsbrædder siddende passende tæt også er ok, men det afænger af brandklassen.

Annonce

Udglødet tråd er til at arbejde med, det er dejligt "blødt". Almindelig ståltråd er helt anderledes stift.


Søren O
jenshøj skrev den 15-07-2019 19:27:55

Uden at være ekspert på brandteknik, så mener jeg at forskalligsbrædder siddende passende tæt også er ok, men det afænger af brandklassen.

 Det er korrekt. Da jeg byggede en tilbygning tilbage i 2010, kunne NSH-jerntråd undlades, såfremt forskallingsbræderne var opsat med 300mm c/c. 

Jeg opsatte gipsplader på lofterne. 

Jeg ved ikke om denne regel stadig er gældende her i 2019. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis