Gasfyr - hvordan ved jeg det er rigtig indstillet?

Hejsa 

Håber der er en venlig sjæl, der kan hjælpe og har noget erfaring med et ældre gasfyr. Og det er HELT nyt for os med gas.

Mærket er Junkers - ZSR 18-3 AE S0800 .

Har googlet lidt, men kan ikke finde en vildledning :)

Jeg kan kun læse mig til at det ikke må overstige 70 grader og når vi kigger i det lille display kan der stå 35, med bruger jeg vand og varmtvand stiger den voldsomt til over 80, har set 96. så bliver jeg lidt meget bekymret.

Da vi flyttet ind, stod den ved den lille streg ved hanen, jeg har skruet ned til det den står på på billedet.

Så er der nogen der kan sige om det er indstillet rigtigt eller har en brugervejledning de vil dele?

Der er lavet service på det i Marts kan vi se. Hvor tit skal der laves service på sådan en fyr?

PFT.



Mvh. Heidi :)​​​​
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener der kræves årlig service. 

Her om sommeren hvor du kun bruger varmt vand  smutter temperaturen let op over de 70 grader lige idet fyret slukker. Termostat slukker godt nok ved de 70 men brænderen indeholder noget eftervarme så termometer kan komme noget højere op. Det har ikke nogen betydning. 

Men man behøver ikke 70 grader varmt vand det bør ligge på 52-55 grader.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er meget almindeligt at den kører op i temperatur når den laver varmt vand, ingen grund til bekymring.

Det er en god ide med service på fyret en gang årligt, men intet lovkrav.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er lovkrav til mange typer gasbrændere med efter nærlæsning har jeg set at det typisk hver anden år. 

Men HMN (gasleverandør ) anbefaler årlig eftersyn på en del fabrikater. bl.a. Junkers type ZWR 20 KG og ZR 20 KG  Jeg ved godt det ikke lige netop er din type.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis