Garageneskørsel

Hej,


Her er et noget gammelt billede af min garageneskørsel. Selve garagen bliver ikke brugt som garage, da den er alt for lille. Desuden har den tidligere ejer sat en skydedør i, som kun kan åbne i den ene side, så en bil kan slet ikke komme ind. Jeg ønsker, at fjerne hele nedkørslen ved at fjerne døren og mure den til, isolere soklen og fylde hele nedkørslen op med jord, så den ligger plan med resten af grunden samt ligge fliser og dermed bruge pladsen som en ekstra parkeringsplads.


Mit spørgsmål er, om selve asfalten på nedkørslen skal brækkes op og fjernes eller om jeg bare kan fylde nedkørslen op med jord uden at fjerne asfalten? Tænker mht. regnvandet, der kommer, når det regner.


På forhånd mange tak.


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uanset hvor meget du fylder ovenpå, vil nedsivende regnvand løbe ned til bygningen. Efter min mening bør du opbryde.


 

Det er altid en god ide at rydde op, og fjerne asfalt, byggeaffald m.v. 

Er der ikke en afløbsrist uden for din "garage"? Det kunne være en god ide at lægge et dræn inde ved muren, så du er sikker på ikke at få vandproblemer. Du skal så have afløbsbrønden forhøjet, så du stadig kan rense den.


Søren O

Nej, vandet løber lige nu ind i garagen og ned i en kloak, som er inde i garagen. Ellers er der kun en ude ved vejen. Havde tænkt mig at lave belægningen af fliser således, at vandet løber ud mod vejen og ned i kloakken der.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis