Transfer punch sæt på dansk?

Hej :)

Jeg er i gang med et projekt og skal bore nogle huller der skal placeres meget præcist. Til det skal jeg bruge et "Transfer punch" sæt, men jeg kender ikke det danske ord for dette sæt og har ledt forgæves.

Nogen der ved hvad man kalder det på dansk og hvor det kan købes?

På forhånd tak!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

https://www.hoffmann-group.com/DK/da/hodk/Gribe-%2C-skære--og-slagværktøjer/Slagværktøj/Kørnersortiment-6-−-16-mm/p/749810-


Det kan også hedde en kørner.
Men du behøver vel ikke mere end et styk?
Hvad er det du skal bore i, for er det træ og du har mærket op med blyant, kan du sagtens bruge spidsen af træbordet du skal bore med.

Men skal du bore i jern, er den kørner vejen frem.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tak til jer begge :)

Ja Pinkhenrik, jeg havde faktisk gået og funderet lidt over det og kom frem til samme løsning. Det er en dims jeg skal montere på en træplade, som har to lidt dybe huller til skruerne, kender ikke størrelsen på hullerne, da jeg ikke har modtaget den endnu, derfor troede jeg at sådan et sæt var vejen frem (er helt grøn ) Men ja, jeg kan vel bare finde det rette tykkelse bor der passer i hullerne også give boret et lille gok., sker der vel ikke noget ved tænker jeg

Annonce

Der findes også et "værktøj" der hedder et platbor, som har været brugt i århundreder   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Malertape på, markér med spids blyant på malertapen og et kørnerslag på hver markering. Bor for med et lille bor, så rammer du indenfor 0.1...0.2 mm. Men øvelse gør mester, så prøv på et andet emne først.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også