Vælte væg

Hej LDS :) 

Jeg skal engang i fremtiden have lavet køkken om i mit 70'er hus. I den forbindelse skal jeg have væltet 2 væge og inddraget en entre til køkken. 

Huset er født med eternittag men har fået beton tagsten på før jeg købte det. 

Hvordan ville i gribe det an? Jeg har vedhæftet lidt tegninger, en med tværsnit af huset og en hvor jeg har markeret de vægge der skal væk. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er gitterspær, så det bringer sig tættere på, at vælte vægge. De er normalt selvbærende. Men betontagsten? Er spærene dimensioneredetil det? Der hvor du skal passe på, et stabiliserende vægge, dvs vægge der støder vinkelret på facaderne. De er konstrueret til at modvirke vindtryk, så facaden ikke bliver skubbet ind. Den ene væg i dit køkken kan være sådan een.


 

Men husk at "selvbærende" betyder ikke at loftet bliver hvor det er, hvis spærfoden hviler på de vægge du vil rive ned. Loftet vil i så fald synke.

Jeg ville ligge en drager op på loftet som løfter/holder de fritlagte spær oppe på plads.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Den yder væg som evt. skal stabiliseres er ikke ret lang. Der er allerede en væg på modsatte side af fordøren. Så jeg ville ikke være bekymret for at tage den vinkel væk.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis