Kølefryseskab til skur

Har et isoleret men uopvarmet skur. Vil gerne have en skabsfryser eller endnu bedre et kølefryseskab stående. 

Jeg er med på at sidstnævnte løsning kan give problemer i det der ofte kun er en kompressor, hvor køleskabet slår fra ved under 5 grader (og dermed også fryseren) 


Nogen forslag til et kølefryseskab som kan holde til et skur og ikke har ovennævnte problematik. Alternativt bare et fryseskab som er godt i skur? Mærker/modeller mv. 


Lmchm
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nogen køle- fryseskabe har en indstilling til netop at stå i et koldt rum, som du nævner det. Indstillingen gør at der tilføres varme fra en delvis tændt pære i belysningen i køleskabet. det gør så at køleskabet og dermed fryseren startes en gang imellem. Jeg har set denne funktion på et skab fra Miele.


fase

Jeg tror at problemet bliver at finde en fryser hvor kompressorolien kan tåle frost. Mærket sn er fra 10-32gr  n er fra 16 til 32gr de to er de mest normale her i DK. Så jeg tror at du er ude i en specilabestilling. se evt her   https://www.whiteaway.com/hverdagen/post/hvad-betyder-klimaklasse-nar-du-kober-fryser-og-koleskab/


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Bl.a Blomberg har modeller hvor de angiver den kan stå ved -15 grader.


Ja mange tror desværre fejlagtigt at de kan spare penge ved at have Køle og fryseskabe stående i en uopvarmet garage eller skur, hvilket er naturligt nok at tænke, at så skal det jo ikke køle så meget som hvis det stod inden for. 

Men faktisk skal kompressoren arbejde mere netop for olien bliver tykkere jo koldere omgivelserne er .

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis