Stenfaskine

Hej 

Da jeg er ved at etablere ny terrasse og i den forbindelse skal jeg have tilkoblet 2 ekstra nedløb fra garage og udestue til en ny sandfangs brønd. Jeg har fået byggesagsmappen fra kommunen og kan se den nuværende sandfangs brønd løber ud i en sten faskine etableret i 1972. Eksisterende brønd og rør er i beton. 

Spørgsmålet går på om jeg burde etablere en helt ny og moderne faskine der er stor nok til den støre tagflade jeg vil få. 

Og om den gamle i tilfælde af det blir en ny helt skal fjernes (betonrør og sten graves op) eller jeg blot lader den være? 

Vh Daniel 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg havde klart valgt at etablere til det hele, en plastfaskine har op til 70% "tomrum"(plads til vand) hvorimod en stenfaskine kun har ca. 30% "tomrum"

Jeg havde ladet den gamle ligge, men nu bor jeg også på landet :)

Jeg havde en faskine fra 60 og den var på ingen måde fyldt op men kun betonrørene groet til. Udskiftning til pvc gav et “nyt” afløb.

Hvis du er usikker så smid en ny faskine ned, gerne tæt på den gamle hvis du er så heldig at den stadig kan aftage

Tak for jeres svar :) 

Jeg anlægger en helt ny. Så er jeg på den sikre side. 

Angående den gamle så tror jeg ikke den er fyldt i nu. Selv med de meget kraftige regnskyld så har vandet ikke stået ud af sandfangs brønden i nu 😅

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis