Toilet larmer efter udskiftning

Hej alle sammen

Jeg har for nyligt skiftet mit toilet på 1 sal (Bor i rækkehus), men efter udskiftningen larmer toilettet hver gang man benytter det. Det lyder som om at man "tisser" direkte ned i afløbet. Da jeg fjernede det gamle toilet røg der noget af, som min kæreste fiskede op og smed ud. Desværre så jeg ikke hvad det var, og ved derfor ikke om det kan være årsagen?

Bruser, Håndvask og toilet er alle sammen forbundet. Når jeg løfter toilettet, ligger der en lille smule vand i afløbet. Ved ikke om det kan være årsagen?


Håber der er nogen der kan hjælpe mig :)


På forhånd tak!


Anders

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vandlåsen sidder under toiletskålen, så afløbet i gulvet skal være tomt. Mon du har “glemt” noget? Af med tønden og hånden ned.


 

Velkommen på siden.

Du bliver vist nødt til at komme med nogle billeder. Ud fra din beskrivelse, er det nærmest umuligt at komme med nogle seriøse svar. 

Er der ikke vandlås i toilettet? Er der tæt mellem toilet og afløb? Er der ikke ordentligt tæt vil der normalt også lugte af kloak. Et billede af samlingen vil være fint.


Søren O
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:

Her er lidt billeder 

De første to er afløbet oppe fra. 

Derefter et billede mod faldstammen og derefter hen til brusenichen. 

Og det sidste er toilettet 🙂

Der er ikke nogen lugt gener, kun støj fra toilettet 

Håber det giver noget hjælp til at besvare mit spørgsmål 🙂

For det første synes jeg det ser ud til at toilettet er koblet på en vandret streng med et T-stykke. Det vil jeg mene er forkert. For det andet ser det ud til at den vandrette streng har bagtale hen mod bruseafløbbet. Det er ihvertfald en fejl. Men hvordan alt dette lige hænger sammen med larmen ved jeg ikke.

Og det er vel ikke nemt at udbedre? Afløbene kan vel ikke umiddelbart tilgåes nedefra?


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Vi har udvendige vandrør som en vvs'er har samlet. Som også er forbundet med bruseren. Så tænker ikke det burde have nogen betydning med t-stykket? 

Umiddelbart kan det kun tilgåes oppe fra. 

Tænker lidt at larmen skyldes vandet rammer direkte ned i vandet der ligger i afløbsrøret? 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis