Toilet larmer efter udskiftning

Hej alle sammen

Jeg har for nyligt skiftet mit toilet på 1 sal (Bor i rækkehus), men efter udskiftningen larmer toilettet hver gang man benytter det. Det lyder som om at man "tisser" direkte ned i afløbet. Da jeg fjernede det gamle toilet røg der noget af, som min kæreste fiskede op og smed ud. Desværre så jeg ikke hvad det var, og ved derfor ikke om det kan være årsagen?

Bruser, Håndvask og toilet er alle sammen forbundet. Når jeg løfter toilettet, ligger der en lille smule vand i afløbet. Ved ikke om det kan være årsagen?


Håber der er nogen der kan hjælpe mig :)


På forhånd tak!


Anders

Hej alle sammen Jeg har for nyligt skiftet mit... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Alle de afløb fra toilet jeg har set har været udført med 135graders Y stykker. Mener selv det er rimelig vigtigt da toiletafløb jo netop ikke kun er flydende. Hvis du dumper noget lodret ned i en vandret rende eller som her rør ved det jo ikke hvilken vej det skal løbe. Hvorimod hvis det er samlet med Y stykker så bliver det jo ledt i den rigtige retning.

Har fundet et tilfældigt billede til at illustrere


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Huset er næsten 10 år, men der er ikke bygget med y-stykker. I hvert ikke mellem brusenichen og toilettet. Men det burde vel være lavet rigtigt fra starten af? 


@gregeren - det var vandbesparene men af den ældre slags hvis det gør en forskel? 

Jeg er en lille smule nysgerrig på, om der blev fundet en løsning på problemet? Min kæreste og jeg står nemlig i præcis samme situation. Vi har skiftet vores toilet ud med et nyt i vores rækkehus, hvorefter det er begyndt at larme/plaske, når vi benytter toilettet. Det ligner, at der ligger noget vand i faldstammen, som vi ikke kan få op. Så prøver lige et sats på denne tråd, selvom den har et par år på bagen! ;-)
Hej Lise
Jeg har desværre ikke løst mit issue endnu. Egentlig fordi det desværre ikke kan løses uden at rive hele gulvet og mere op.
Vi har også lidt vand liggende i faldstammen, og VVSeren der kiggede på konkluderede hurtigt at det var årsagen.
I vores situation er faldstammen lagt forkert. Der er nok fald på. Så måske det er sammen problem for jer.

Håber dog at jeres er noget der hurtigt kan fikses 🤗
Det er vigtigt at multiquicken slutter ordentligt tæt både ved gulvet og ved toilettet, så lyde ikke forplanter sig. Eks på multiquick
Hvis i er i tvivl om det er ordentligt tæt, kan man evt tætne med everfix. Everfix


Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis