Gipsloft revner

Hej alle.

Jeg har sat gipsloft op i vores hus. Det er lavet efter alle kunstens regler iht. forskalling (er selv tømrer) 

Desværre sprang jeg over hvor gærdet var lavest, og kun lavede ét lag gips.

Det har jeg gjort masser af gange før uden at det har været et problem, men fordi vores hus er med fladt tag og har langt spænd over spærrene, er jeg lidt bange for at temperaturforskellene er skyld i at det smårevner hist og pist.


Da jeg ikke er maler, søger jeg lidt råd her.

Skal jeg bide i det sure æble og smide et lag gips mere på det hele (70 m2) eller vil en forgrunden glasfilt kunne dække de små revner?


Mvh sne'keren fra fyn
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du husket at armere samlingerne? 

Der er krydsfiner bag enestødene, skruet med Max 10 cm mellemrum og armeret med papir. 



Mvh sne'keren fra fyn
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det kommer an på hvor små revnerne er. Filt blev i sin tid lavet til at holde sammen på porøse pudsede lofter så hvis revnerne ikke er voldsomme burde filten godt kunne holde. F.eks. ville filt ikke kunne holde på lofter hvis de ikke var blevet armeret med bånd.

Sæt ugrundet filt på lofterne hvis du vælger at sætte filt på dem. Det er nemmere at sætte op på lofter end forgrundet.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også