Hvad er der inde i en gammel Pioner jolle (skum)?

Hej! Jeg har en gammel Pioner 10 jolle, som jeg bruger til lidt fiskeri i en lille mose.

Alderen trykker ... (altså jollens) og bunden af jollen er "mørnet", med deciderede huller til følge ... 

Mig bekendt er pioner-jollerne umulige at renovere (ej glasfiber).

Jeg er på vej til at skrotte den totalt, men ... Hvor kritisk er det egentlig at bruge den videre, til mikro-ture? Er den ikke fyldt med "skum", der gør den synkefri?

NB: suger dette indre materiale (skum?) vand?


mvh  Jan

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kender ikke jollen, men mener at den er hul uden skum.

Man kan lægge legoklodser i acetone i ca 12 timer, så får du en klistret substans, og så bruge det som spartelmasse, til at reparere huller/revner. Reparations stedet skal være pudset rent med groft sandpapir, og renset af i acetone, inden du "spartler".

Men kan også laves med plastsvejsning...



Vi prøver igen, i morgen --

Beklager jeg ikke har et billede at vise, men den er ikke hul. Man kan se noget hvidt materiale igennem hullerne i bunden.

Spørgsmålet er hvilket materiale det er. Om det er totalt vandafvisende, eller sugende ... - og hvor meget af jollen er er fyldt ud med materialet.


mvh  Jan

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Er det krid hvidt som polystyren? Polystyren suger nærmest intet, men hvis det er urethan skum kan det godt hvis det er åbne pore. Føles båden tungere end før i tiden? 


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også