Alt-i-en

Følg tråden
Boutarbouch
Boutarbouch
Boutarbouch Boutarbouch

hej alle sammen

Jeg skal til at bygge et hus på en 1200 kvm. grund, derudover skal der bygges et hytte og et værksted. Alle 3 bygninger skal tilsluttes kloak, vand, el, TV og netværk. 

Spørgsmål: Er det lovlig at have alle disse i samme rende, dog forkellige højder (vand 1.20 m, Kloak, 0,80 m, El: 0,60 m net/TV 0,40 m) eller skal de føres i forskellige nedgravninger.

Tak for svaret
N.B.

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Det er muligt, men ikke klogt, efter min mening. Forestil dig, at der skal graves ned til kloak. Læg det hellere ved siden af hinanden. 

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

"Bløde kabler" må gerne ligge sammen, men ikke over kloak- eller vandledning. Jeg vil råde dig til også at lægge et "tomrør" så det er let senere at trække et ekstra kabel. Jeg kender ikke lige kravene til "respektafstande".

Søren O
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Der er som sådan ikke respekt afstande for elkabler i jord. Der ligger jo mængder af forskellige rør og kabler i offentlig fortov. 

Jeg ville nu ikke grave forskellige grøfter til det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

Vand og kloak må ikke ligge sammen der skal  være en vis afstand , det er hensyn til at en beskadet kloak må ikke kunne forurene et beskadet vandrør og dermed sende kloakvand ind i vandnettet....

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Trække elkabler
    Lav-Hus
  2. Elkabler i skorstenen
    Lav-Hus
  3. vandledning
    Lav-Hus
  4. Lugter af kloakvand
    Fyr og opvarmning
  5. Skjule TV kabler i hulmur