Sokkel i leca til udhus

Hej. 

Jeg ved at tegne mit 30 kvm udhus / værksted. 

Fundament bliver støbt i 15 cm bredde og ovenpå skal der sættes en 10 cm lecablok. 

Jeg kan læse mig frem til at der skal 2 lecablokke ovenpå. 

Jeg vil lave det som dette billede 

Mit spørgsmål er 

1: Fundamentet bliver støbt op til terræn og derefter skal der 2 blokke leca som er 10x19x49 cm. Så kommer jeg jo meget højt over terræn. (2x19)  Støber jeg så bare det hele længere ned for ikke at komme for højt op? 

2: Skal lecablokken sættes i den våde fundament beton eller tørrer man det op og murer det ovenpå? 


Tak 


 Vh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal bare støbe mindre højde op å soklen. Man kan godt sætte dem i den våde beton men hvis det er første gang du laver kan du hurtigt løbe tør for tid. Det kan mures på bagefter uden problemer gør også det med højderne nemmere da det kan tilpasses nemmere


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Fiahgt skrev den 12-07-2019 12:29:03

Du skal bare støbe mindre højde op å soklen. Man kan godt sætte dem i den våde beton men hvis det er første gang du laver kan du hurtigt løbe tør for tid. Det kan mures på bagefter uden problemer gør også det med højderne nemmere da det kan tilpasses nemmere

 Ok. Mener du at grave 90 cm ned og støbe op i f.eks 60cm med beton og så sætte de 2x19 cm lecablokke ovenpå så det ialt bliver 98 cm? Altså 8 cm over terræn. 


 Vh.

Ja det var da det jeg gjorde. Jeg lavede ca 80-90 i dybde og to blokke på vådt i vådt. Man anbefaler at man murer blokkene på nu om dage. Da vi lavede sokkel her på matriklen til de 120 KVM to mand på en meget lang dag var jeg fuldstændig smadret da vi var færdige og det blev næsten for tørt og sætte blokke i til sidst. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Fiahgt skrev den 12-07-2019 19:08:21

Ja det var da det jeg gjorde. Jeg lavede ca 80-90 i dybde og to blokke på vådt i vådt. Man anbefaler at man murer blokkene på nu om dage. Da vi lavede sokkel her på matriklen til de 120 KVM to mand på en meget lang dag var jeg fuldstændig smadret da vi var færdige og det blev næsten for tørt og sætte blokke i til sidst. 

 Det er super, Mange tak for svar. 

Jeg graver ned i 90 fylder beton i 60 cm og murer 2 blokke leca ovenpå.

Tak ! 


 Vh.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis