“Modificere” vippeport

Hej dejlige gds’er :) 

Jeg har erhvervet mig en billig brugt vippeport som selvfølgelig liiige skal tilpasses lidt for at passe i hullet på det nye skur. Kan man rykke beslaget hvor hjulet sidder 10-15cm længere ind på selve porten i hver side sådan at hjulet er inde for selve porten og ikke ud for rammen?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køre de hjul ikke i skinner der sidder ude i siden...

Hvis det er som på min vippeport ville jeg ikke kunne flytte skinnerne ind, da porten går lidt op mellem skinnerne når den åbnes.


Vi prøver igen, i morgen --

Nu er hverken port eller skinner monteret, da porten i forvejen skal laves lidt mindre - det skulle jeg måske have skrevet :) 

Jeg ville selvfølgelig montere skinnerne ud for hjulene efter montering, spørgsmålet er om det betyder så meget for funktionaliteten at de sidder 10 cm længere inde?

Normalt sidder hjulet helt yderst oppe i øverste hjørne, tror ikke det kan laves anderledes.

Men du kan jo fint lave porten smallere, bare hjulene stadig sidder som nævnt


Vi prøver igen, i morgen --

Du kan ikke montere skinnerne længere inde, da de skal fikseres på karmen. Flytter du hjulene ind, så vil du skulle fiksere skinnerne på porten, og så kan den jo ikke åbne.

jenshøj skrev den 12-07-2019 13:55:37

Du kan ikke montere skinnerne længere inde, da de skal fikseres på karmen. Flytter du hjulene ind, så vil du skulle fiksere skinnerne på porten, og så kan den jo ikke åbne.

 Der var argumentet for ikke at gøre det - tak! :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis