Problemer med køkkenbrønd / fedt opsamler

Hej venner,

Denne brønd har ind fra køkkenvasken og ind fra tagrende (regnvand) og ud som vi ikke kan se. Regnvand fra tagrende er pt ikke tilsluttet.

Vi har ikke haft problemer før end nu med lugt. Vi kan se at den bliver fyldt med slam. Vi fik den suget for 3 uger siden og nu er den halv fyldt og lugtende igen. Da vi fik den tømt kunne jeg ikke se ud til kloakken.

Kan læse at sådanne skal fjernes og fx lave en spulebrønd og direkte til kloakken. Ingen tegninger. Arbejdet med graveri osv er dyrt og efter regning plus omkring 7,5 k for ny plast spule brønd..

Any input eller ideer?

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det no go at udlede regnvand til alm kloak? Se billede 2 for de to ind... ca 1,5-2m dyb

Om det er no go at blande regn- og spildevand afhænger af, hvor du bor, men jeg ville prøve at forberede en separering af de to ting. Hvor har du fået prisen på 7500 kr. for en spulebrønd fra?

Få fjernet den køkkenbrønd. Du får ikke andet end problemer med den.



fase

Hvis der er enstrenget system ude i vejen, må regn og spildevand gerne løbe sammen.

Men er der separat kloakeret, med en ledning til spildevand, og en til regnvand må det kommer regnvand i spildevandet.

Men så kræver det vandlås til regnvandet ellers lugter der.

Ja en køkkenbrønd er no go, når der er tilsluttet til offentlig kloak.

Nu må man jo ikke selv rode med kloakken, men brønden kunne evt fyldes med beton, op til underkanten af det lavest liggende rør, så kan der ikke samle sig slam.



Vi prøver igen, i morgen --

Men er der separat kloakeret, med en ledning til spildevand, og en til regnvand må det kommer regnvand i spildevandet.

Du mener, at der ikke må komme regnvand i spildevandet.


fase
S. Fabrin skrev den 11-07-2019 21:33:57

Men er der separat kloakeret, med en ledning til spildevand, og en til regnvand må det kommer regnvand i spildevandet.

Du mener, at der ikke må komme regnvand i spildevandet.

 Ja det var en tastefejl, tak for at du gjorde opmærksom på det   


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Ja det er en fejl 40 eller en mmi fejl. Det kan jo forekomme.   


fase
S. Fabrin skrev den 11-07-2019 21:24:59

Om det er no go at blande regn- og spildevand afhænger af, hvor du bor, men jeg ville prøve at forberede en separering af de to ting. Hvor har du fået prisen på 7500 kr. for en spulebrønd fra?

Få fjernet den køkkenbrønd. Du får ikke andet end problemer med den.


 Takker for input.

Jeg må spørge kommunen om hvad der ligger på vejen. Prisen på 7000kr er for “Jeg ville anbefale og sætte en ny gemmeløbs brønd så vandet kan løbe direkte ud i kloak det lyder som om brønden er gået i stykker i vandlåsen. “ fra en vvs’er men problemet er at jeg kan ikke se UD fra køkkenbrønden og det er ukendt hvortil kloakken skal føres hen og der skal dertil ske bekostelig gravearbejde efter regning. 

Køkkenbrønden skal fjernes men UD er ukendt...

je_ns skrev den 11-07-2019 21:31:06

Hvis der er enstrenget system ude i vejen, må regn og spildevand gerne løbe sammen.

Men er der separat kloakeret, med en ledning til spildevand, og en til regnvand må det kommer regnvand i spildevandet.

Men så kræver det vandlås til regnvandet ellers lugter der.

Ja en køkkenbrønd er no go, når der er tilsluttet til offentlig kloak.

Nu må man jo ikke selv rode med kloakken, men brønden kunne evt fyldes med beton, op til underkanten af det lavest liggende rør, så kan der ikke samle sig slam.


 Vil påfyldning af brønden til nederste rør forhindre slam? Er det logisk ?;) problemet er at jeg kan ikke finde UD-røret i brønden, kun de to IND... ligger UD typisk under eller over IND?

Ja så dur det jo ikke at fylde den op, når du ikke kan se udløbet.

Brønden må jo så være med vandlås?


Vi prøver igen, i morgen --

Hvor bør vandlåsen så være? I bunden? Hvad skal jeg se efter?;) nu er den dog dsv halv fyldt med slam ...

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis