Co2 Svejseværk

Hej folkens jeg har fornyligt tilkøbt mig et ældre co2 svejseværk som jeg har fået lidt problemer med.

Mit problem er svejseværket ikke gider køre tråd frem. Jeg har kontrolleret alle sikringer er intakte. Jeg har målt på motoren der burde køre tråden frem og kan måle mig frem til der ikke kommer strøm op til motoren. Jeg har dog svejsestrøm der kommer bare ikke noget tråd frem. 

Er der nogen kloge hoveder herinde der kan have en idé om hvad der er galt? 

Mærket er (pantonic) samme fejl kom på mit andet svejseværk et par dage før (megatronic) 

Håber I kan hjælpe

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der ikke kommer strøm frem til trådmotoren, så for det første prøv at tjek om der skulle sidde nogle små glassikringer i svejseren, og om de er sprungen.

Hvis det en et 3 x 400 volt svejser, så tjek om der er alle 3 faser, samt nul.

Åbner den for svejsegassen, når du tænder på svejsepistolen?

Er alt i orden, så kunne det tyde på et defekt styreprint.


Vi prøver igen, i morgen --

Hej Tak for svaret.

Ja, svejsegassen bliver åbnet og alle faser og nul sidder som de skal. alle sikringer er kontrolleret

Jeg vil tage et kik på det.

Endnu engang tak.

Såfremt der viser sig at være et styreprint der er defekt, ved du hvad det evt. kan skyldes? i forhold til jeg har brændt 2 svejseværker af inden for relativ kort tid med samme fejl? mvh :)


Det eneste jeg kan komme på, er hvis svejseren ikke er forbunden rigtig til stikket, eller der mangler en fase, eller null.

Ellers må det være "sort" uheld.

Er det samme svejseslange/håndtag du har brugt på begge maskiner ?

Så kunne det måske være årsagen ?


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis