Træhus sikring mod dyr under huset

Jeg er igang med at bygge et kolonihave hus på 45m2.  

Det er støbt på punktfundamenter og består af træskelet i gulv vægge og tag. Det er hævet 10cm fra jorden af.
Jeg vil gerne ha sikret huset fra at mus, rotter, mår osv søger ind under huset og ødelægger isoleringen i gulvet.  Indtil videre har jeg i 2 rum sat volierenet mellem spærene før jeg har sat isoleringen ned.  Men det er et helvedes bøvl.:  

Kan man gøre det langs soklen på en anden nemmere måde





 

Jeg er igang med at bygge et kolonihave hus på... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren skrev den 11-07-2019 22:58:22

Til orientering er bygningsreglement det gældende, og  vil til hver en tid trumfe hvad en lokal forening har af lokale bestemmelser. Blot så du er opmærksom på det. 

 Kolonihaver er ikke underlagt BR20, og udelukkende underlagt de af kommunen udstedte lokalplaner.  De er meget uspecifikte iforhold til byggemetode, og er mest definerende iforhold til størrelse og afstande.

Vil jo ligesom heller ikke give mening at et kolonihave hus som maks må være 45m2 skal isoleres med mindst 30cm for ikke at have et for stort varmetabsværdi. Eller for den sags skyld at påprøve at der fx ved udskiftning af vinduer kun må isættes Energivinduer etc.


 

Selv om kolonihavehuset er sat på punktfundamenter, ville jeg nok lave en "ramme" hele vejen rundt om huset og fylde helt op med leca under gulvet. Så har hverken mus eller rotter kinamandschance for at lave gange og bo under huset.    

Ps. Iøvrigt burde kolonihavehuset (efter min mening) være hævet meget mere over terræn - 10 cm er alt for lidt. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis