Solcelleanlæg på udhus 25kvm

Følg tråden
Frederoxx
Frederoxx
Postnr: 7100
Frederoxx Frederoxx

Hejsa. 

Jeg er ved at tegne mit udhus / skur / værksted og tænker at investere i solceller til taget.

Taget bliver flad tag, evt med en lille hældning. 

Er der nogle gode råd her til hvordan jeg udnytter arealet bedst, så jeg får flest muligt ud af solcellerne? Hvilke solceller vil være optimale at bruge? 

Hvilken vinkel på taget vi være optimalt? 

Hvor mange kwh kan jeg regne med at hive hjem pr år på op til 25 kvm? 

Tak 

Vh Frederik

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Solcellernes vinkel på taget kan være ca. 45° så solens stråler kommer så tæt på vinkelret ind på solcellerne. Hvor meget der kan produceres, ved jeg ikke. Hvad vil du gøre med det, du producerer?

fase
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Hvis du går ind på solcellepriser.dk, får du en udførlig forklaring på de tre typer anlæg man kan montere. En anden ting, du skriver, som springer i øjnene er “fladt tag - evt med lille hældning”.

Alle tage skal af med vandet og have en hældning i forskellige grader. Så uanset, må du beregne et fald på taget.

Prøv at lade ideen rende gennem hovedet, at du re-vurderer tagopbygningen og simpelthen laver det i 35-35˚. Dit solcelleanlæg vil falde meget bedre ind i omgivelserne, hvis cellerne bliver montere glat på taget el med minimum opklodsning. Du opnår så også - og det er ikke ubetydeligt, at derbliver stuveplads under taget.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Solceller på et tag der har ensidig hældning mod NØ
    Grøn energi og sparetips
  2. Tagdækning og solceller
    Lav-Hus
  3. Udhus
    Lav-Hus
  4. Tag projekt (solceller, ovenlys, solfangere)
    Grøn energi og sparetips
  5. Solceller på taget. Blændingsgener.
    Grøn energi og sparetips