Basketball

Jeg skal have monteret, en basketball kurv i min indkørsel, men er i vilrede i forhold til, hvor højt den skal placeres.
Drengene der skal bruge den er omkring 12 år.
Der må være nogle faste regler i forhold til højde.
Hvor finder jeg noget om det ? eller er der mon nogle der bare lige ved det ????????

MULLE.....
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Karin

Som det rigtigt bliver skrevet er standard højden temmelig overdrevet når det gælder en 12-årig.. Det klart bedste valg er at montere kurven/bagpladen på en skinne så den kan justeres i højden..

Når man spiller basket - specielt når det ikke er 100% seriøst - er det superlækkert at kunne nå op til kurvens kant med et godt hop.. Altså så man kan dunke (hvis man er højere en snittet) eller hoppe op og nærmest vælte bolden ned i kurven.. Det gør også kampen om rebounds meget mere spændende hvis pladen ikke sidder i 50 meters højde:

Så lad en normalhøjde 12-årige hoppe op og placer kanten på ringen hvor han kan nå med fingrene.. (hvis altså en skinne-løsning er umulig)

Mvh
/Niels
Tak til carsten og Niels for de gode svar.
Det er nok rigtigt, at jeg skal sætte kurven på en plade / skinne for bedre at kunne justere den i forhold til børnenes højde.
Det vil jeg gå igang med. Tak !!!!

MULLE.....

Hvis du er 1.75-1.80 høj så kan du bare tage en basketball i strakt arm og så er det der bunden af pladen der skal være der så vil den passe til 10-15 år's personer 👍👌

Og hvis du ikke har en plade på så + en hånd på

🙋+✋

Der er nu gået næsten 13 år så drengene på 12 er nok blevet lidt større men hvis der stadig er spørgsmål om nordamerikanske boldspil er jeg sikker på at USAs ambasadør gerne vil besvare dem.

René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis