Kældervinduer - Velfac edge eller andet?

Hej Alle

Vi skal i gang med at udskifte alle kældervinduerne i en ældre murermester villa (fra slut1940 erne) da de virkelig trænger. Det er de originale blyindfattede med farver som er i kælderen.

I resten af huset er der allerede skiftet vinduer og terrassedøre for nogle år tilbage og til træ-alu fra Outline og nogle lidt ældre fra en unavngiven producent, så det er dette look vi går efter.  I samme ombæring får vi også lavet ventilation i kælderen med genveks a la Duka one i 3-4 rum. Regner med at kunne skiftevinduerne selv da de ikke er så store.
Der er tale om 8 kældervinduer i ca. 60*90 cm.

Jeg har fået et tilbud fra Velfac som lyder på ca. 15.000 for Velfac edge. Er der nogen der har erfaring med disse? Synes det lyder som en ok pris.

Ellers tænkte jeg på at få tilbud fra KPK 2-lags og evt outline.
Men som jeg kan læse mig til skal man bestille KPK gennem en håndværker og så bliver det vil noget dyrere? 

Hvad tænker i? er der noget jeg skal overveje?

På forhånd tak.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kender ikke edge. 

Jeg kender Outline Daylight som jeg selv har købt kældervindue i. Fordelen med den model er det mere lys der kommer ind i kælderen. Det bliver også det vindue jeg udskifter til i resten af huset.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Lige for opfølgning. Jeg endte med at vælge vinduer fra KPK grundet de mange utilfredse forbrugere på fx truspilot for de andre firmaer (rationel, outline etc). De kostede nok lidt mere end hvad vi ville have givet andre steder, men vi er tilfredse med kvaliteten og der var ikke nogen der skulle byttes.
Jeg havde ikke set dit indlæg før nu. Jeg valgte daylight til kælderen fordi jeg vidste det var dem jeg også ville skifte til i stueetagen. Og har netop bestilt tilbud på det.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis