Box madras forhøjes

Følg tråden
Kathe Lewis
Kathe Lewis
Postnr: 8990
Kathe Lewis Kathe Lewis

Jeg har en 90 x 220 boxmadras, og har stærkt brug for noget mere opbevaringsplads. Derfor vil jeg lave lange ben på den, så jeg kan bruge pladsen nedenunder. Den har meder som ben, og underkanten er nu 24 cm oppe. Den skal helt op på 60 cm fra gulvet, så det er vigtigt det ikke bliver vakkelvornt. Er der nogen forslag til hvordan jeg laver nye ben? Sengen står op ad væggene i et hjørne. 

Hilsen Kathe Lewis

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Du kan købe køkkenoverskabe i IKEA på 50 cm højde.  Sæt en 10 cm sokkel under. Der skal kombineres lidt i to bredder på den lange led og en smule blændstykker. Få dem som tomme korpus og tilkøb skuffer i de bredder du har brug for.

Kathe Lewis
Kathe Lewis
Kathe Lewis Kathe Lewis Trådstarter

Tak for svar, men det var ikke det jeg efterlyste, skrev det ikke klart nok - jeg skal bare have plads til at sætte opbevaringsbokse, så det er det med de lange sengeben jeg er i tvivl om

uldal
uldal
uldal uldal

Hvad er du i tvivl om? Du køber bare nogle længere ben. De fåes overalt.

Kathe Lewis
Kathe Lewis
Kathe Lewis Kathe Lewis Trådstarter

Hmm, jeg har ikke kunnet finde nogen på 50 cm. Men jeg tror jeg ved hvordan jeg vil gøre det, skrue nogle bjælker fast i væggene som madrassen kan hvile på, og så et enkelt højt ben (hjemmelavet) i det sidste hjørne. Eller en lille kommode måske.

uldal
uldal
uldal uldal

Frishop Fredericia, feks. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Møtrikker til boxmadras
    Værktøj og maskiner
  2. Boxmadras - for bred
    Om Lav-det-selv
  3. Kommode med skydelåger - kan man det?
    Lav-Hus
  4. Skære 60 cm lange fliser?
    Værktøj og maskiner
  5. Novopan vs. Lewis plader i 1 sal vådrum
    Lav-Hus