Maskinskruestik er "mærkelig"

Jeg har fået en Holzmann metalbåndsav, som har en maskinskruestik som opfører sig meget mærkeligt: når man forsøger at køre kæberne sammen tager den ikke rigtig fat og de bevæger sig ofte ikke men nogle gange kan man godt få den til at køre lidt men så kammer den nemt over. Jeg tænkte at det var "bolten" der havde fået gevindet kværnet, men da jeg skilte det ad så det ud som om at hullet hvor jeg havde forventet at der havde været et alm. gevind i, var lavet ovalt og i den ene side var der overhovedet ikke noget gevind og i den anden side var der gevind, se billederne her under. Og det ser ud som det er lavet sådan med vilje, ikke noget der er blevet slidt sådan. Er der nogen der kender denne type skruestik og kan sige om det er en bug eller en feature det ser sådan ud og hvordan får man det til at virke ordentligt?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er lavet sådan for at man hurtigt, kan flytte kæben ind til emnet, men det er jo så vigtigt at møtrikken sidder rigtigt, så de gevind der er går i indgreb med spindlen. 


Vi prøver igen, i morgen --

Kender ikke lige din sav, men normalt løfter man lidt op i den forskydelige kæbe, så kan man trække en frem og tilbage, når man så presser den ned og spænder skulle gevindet jo gerne tage fat, så gevindstumpen inde i møtrikken, må skulle vende op ad.

Men kan møtrikken ikke kun vende på en måde ?



Vi prøver igen, i morgen --

Meget tyder på din møtrik har vendt forkert.

Kan den vendes til en anden position?


MVH Njord

Nu er jeg ikke lige hjemme men jeg mener den kan vende begge veje så måske er den bare monteret forkert. Jeg checker når jeg kommer hjem om et par dage. 

Annonce

Nu har jeg vendt møtrikken og samlet det hele og nu virker skruestikken som je_ns har beskrevet, så nu har jeg en gratis, næsten ny, metalbåndsav. Livet er herligt. 

Dejligt du fik den til at virke  


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis