Gepard ATV småproblemer

Jeg har fået mig en brugt ATV af mærket gepard 150 CC.


Den køre udemærket, men har dog lidt små problemer.


Den køre ikke særlig godt i tomgang, det er svært at forklare, men det er som om at den går lidt ujævnt i tomgang, og nogen gange går den ud, også hvis man har kørt en længere tur.


Den er ikke særlig hurtig i optrækket når man køre frem, den er meget kvikkere på bakgearet?


Topfarten skulle være 59 km/t, men den kan kun køre 23-30.


Er der nogen der har bud på hvad der kan være galt? Den ryger ikke.


Jeg tænker umiddelbart at jeg vil prøve at skifte luftfilter og tændrør, men er der andet jeg skal have kigget på?



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan være mange ting, har du tjekket at karburatoren er spændt fast, sidder den løs kan den suge falsk luft.

Tilstoppet udstødning

Fejljusteret tænding/karburator

Manglende kompression/slidt motor

Grunden til den køre bedre i bakgear, er sandsynligvis den er mere lavgearet, og derfor bedre kan slæbe det. 


Vi prøver igen, i morgen --

Nej jeg har ikke tjekket noget endnu, er ikke så skarp til at fejlsøge, skal vide hvad jeg skal gå efter 😁


Det er ikke utænkeligt at den er slidt i motoren, den har alligevel kørt 3800 km. Jeg synes dog ikke at motoren lyder træls.


Jeg vil lige prøve at kigge på karburatoren og udstødningen, det kunne være rart at få den til at køre lidt hurtigere 😁



Så har jeg fået kigget på det.

Udstødning er ikke stoppet til.


Tændrøret er helt sort, så jeg har bestilt et nyt.


Luftfilter kassen viste sig at være revnet, så der er også bestilt nyt.


Jeg er ikke sikker på at det kun skyldes luftfilter og tændrør,  den går virkelig ujævn i tomgang, skal se om jeg kan stille lidt på karburatoren. 

Jeg havde en donkraft under bagenden mens jeg gav den fuld gas og det er som om at den har lidt svært ved at komme igang når man giver den gas. Jeg kunne få den op på 57 km i timen mens bagenden hang i luften, efter jeg pillede lufilteret af kan den kun komme op på 25-30 km i timen, så det kan godt være at det vil hjælpe en del at få et nyt tæt luftfilter på 





 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis