Slå køkken og entre sammen og bygge ny entre ved siden af køkken.

Hej i kyndige 😊 

Ved i hvad det vil koste (altså cirka) at inddrage eksisterende entre i køkken og bygge ny entre ved siden af den gamle? 

Jeg har vedhæftet en hjemmelavet plantegning som hjemmet cirka er i dag (uden værelser og bad)

Arbejdet:

Vælte væggen mellem entre og køkken og rykke entreen ca 2 meter ind mod stor-stuen. Køkkenet bliver et vinkelkøkken og delen ind mod bryggers bliver til et lille viktualierum. Beholde bryggers som det er. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Og her er så billedet. Alle værelser og toilet+bad er placeret “over” spisestuen og bryggers

Ud fra din beskrivelse vil jeg gætte på et sted mellem 5.000 og 500.000 kr, så du bliver nok nødt til at komme med lidt flere oplysninger.

Hvor er bryggers på din tegning?

Flytning af entre, lyder som der også skal flyttes en yderdør. Skal den eksisteren blændes (opmures) eller måske erstattes af et vindue. Hvad er ydermuren lavet af. 

Er den eksisterende væg, som ønskes fjernet bærende eller stabiliserende for huset? Er der 1. sal på huset?

Skal der laves nyt loft/gulv for at få det nye køkken til at fremstå som et rum, eller er det ok at reparere overgangene hvor væggen er fjernet. Er lofthøjde det samme i begge rum nu?

Osv....

Er det noget du vil lave selv, eller skal en håndværker lave det hele?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Ja, jeg kan godt se man skal være inde i mit hoved, for at fange mine mellemregninger - det gik lidt stærkt.

Grøn: væltet væg

Blå: ny væg

Vi kan vælte vægge selv og spartle... vores evner rækker ikke så langt. 

Huset er i et plan og loftshøjden er den samme i alle rum. Det er ok blot at reparere på loftet hvor væggene er fjernet. Gulvet skal lægges på ny (dette kan vi selv).

Der skal etableres ny hoveddør og der skal vindue hvor den eksisterende dør er og mures list op, så der kan være et køkkenmodul under vinduet. Det er 70’er villa og muren er som “tidssvarende” for typehusene, fik vi at vide. 

Færdigt resultat noget ala nedenstående billede

Det kan man ikke svare på, med den mangelfulde beskrivelse. 

Hvad med el? 

Håndværkere? 

Osv osv. Der er så mange ukendte faktorer 


Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også