Havetraktor går ud når den bliver varm (Kohler motor)

Hej,

jeg har købt en ældre Husqvarna LTH 151 med 15Hk Kohler Courage motor og hydrostat.

Når den bliver varm begynder den at køre ujævnt i motoren og går til sidst ud. Den kan så starte igen når den er kølet af.

Jeg er helt ny til det med at rode med forbrændingsmotorer, men synes det er ret sjovt so far :).

Har skiftet benzin filter og luftfilter. Har også købt et oliefilter, men mangler lige en papegøjetang der er stor nok til at gribe om det gamle som skal af (det gamle er helt rustent uden på, så ligner ikke det har fået service de sidste mange år).

Nogle ideer til, hvad der forårsager problemet, og hvordan jeg kommer det til livs?

dbh

Torben

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er sikkert mange mulige årsager, men det kunne være :

1. Udluftning til benzintank er stoppet, så der dannes vacuum i tanken efter kort tids kørsel, - nemt at kontrollere, det er blot at løsne tankdæksel, og så se om det stadig opstår.

2. Lidt mere sandsynligt, tændrøret trænger til at blive skiftet. Har oplevet en motor med samme opførsel, der var det tændrøret som åbenbart ændrede karakteristik når det blev varmt => manglende gnist.

Prøv først de ting der nævnes ovenfor..

Oliefiltret har ingen betydning i forhold til den går i stå, men skift det alligevel.

(cowboy tricket til at løsne oliefilter, er at banke en skruetrækker igennem for oven i filtret, men ikke en metode jeg selv ville bruge   )

Nå den er blevet varm og gået i stå, og ikke kan starte, så prøv at tjekke om der er gnist på tændrøret. 

Er der ikke det kan det være tændspolen, der sætter ud når den bliver varm, men prøv med nyt tændrør først.



Vi prøver igen, i morgen --

Og hvis ovenstående ikke giver pote og alt ellers fungerer, skal du nok kigge på at få renset karburatoren. Er der choker på? 


Elektronikteknikeren

Hej folkens,

tusind tak for de mange svar. Det er alt sammen meget brugbart.
Jeg har ikke haft meget tid siden jeg skrev indlægget til at debugge traktoren (to helt små børn og mange projekter, men skal nok komme til dét!)

Jeg har kun lige prøvet at åbne for benzin dækslet for at se om det var stoppet udluftning til benzintank, men det hjalp ikke.

Jeg hælder mere og mere til at det er tændrøret, for dyret bliver sværere og sværere at starte også når den er kold. 

Anyways, skal nok vende tilbage når jeg har prøvet noget mere.
Endnu en gang tak for jeres mange gode svar

Dbh

Torben


Nå så vender jeg endeligtilbage, måske det kan være til gavn for nogen der engang oplever samme adfærd og problemer. 

Jeg skiftede tændrør, det hjalp ikke.

Jeg fik en ven ud at lytte på motoren, han sagde der var skidt i kaburartoren. 

Så jeg rensede kaburator, skiftede benzin tilførselsslanger, benzinfilter og tømte og rensede benzin tank. Det virkede! :) Nu har den kørt en del timer uden problemer. 

Næste problem var så at remmen til klipperne var slap, men jeg fandt på et hack til at opstramme kablet som spænder "pulleys" ud, så nu klipper den også fint! :)

Tak for hjælpen alle sammen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis