Værktøjsvæg af osb

Jeg er ved at indrette værkstedet på vores landejendom og jeg regner med, at der skal være en væg til assorteret værktøj. Umiddelbart er jeg faldet for at hænge en osb-plade op. 


Jeg vil lige høre jeres erfaringer med det, inden jeg springer ud i det. Der er forholdsvis god plads (400 x 160 cm). Den bagvedliggende væg er af gips, men med træskelet. Hvis I har forslag til hvordan man nemmest og pænest indretter det ophængte er jeg lutter øre! 


Begyndende gør-det-selv mester. Ikke bange for en udfordring! 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har selv brugt osb-plade, men ville vælge en krydsfiner, hvis jeg skulle lave det i dag.

Krydsfiner er bare mere "lækker" at skrue i, fordi den har en ensartet overflade. Osb-pladen er meget mere uens i hårdheden i overfladen, hvilket kan være træls hvis dit ønskede skruepunkt er i kanten af en hård plet i pladen.

Altså osb-en kan sagtens fungere, og gør det garanteret i rigtig mange værksteder, men krydsfineren er bare lige en tak bedre i mine øjne.

Jeg brugte 15mm tagkrydsfiner i mit lille hobbyrum, jeg brugte det på alle væggene.

(personligt synes jeg osb, er noget af det grimmeste man kan bruge, men vi er jo heldigvis forskellige   )

Tagkrydsfiner  er super til at sætte skruer i, de bider bare godt fast.

Jeg gav det så noget hvidpekment og sluttede af med et par lag gulvlak, så er det nemt at gøre rent.



Vi prøver igen, i morgen --

Jeg havde tidligere en garage med OSB på vægene, det er i min optik en fin overflade, med lidt spil og rimelig robust, ser ikke slem ud selv om man kommer til at lave et lille hak, har fjernet skruer osv... Så løsningen med OSB vil være OK i min optik.

Jeg havde givet mine OSB plader en omgang skibslak efter opsætning, virkelig noget der kan anbefales, der sidder ikke skidt i den let ru overflade som på den rå plade, og er let at rulle på, men lugter mens man gør det... Jeg brugte en billig skibslak fra Bilka til det.

Pt er jeg igang med at isolere en garage og her kommer der også OSB plader på som vægbeklædning og igen med skibslak.

Men værktøjet kommer op at hænge fyrsteligt med dette lækre system... www.locco.dk

Ikke gratis.. men lækkert.. og købt i pakkeløsningrne er det også OK sammenligned med så meget andet ophæng. Og dejlig fleksibelt....



MVH Njord

Jeg tror umiddelbart, at jeg vil gå med osb, det vil give lidt spil i rummet, som ellers er ret hvidt og kedeligt

Jeg havde ikke tænkt lak ind i ligningen, men kan jeg bruge gulvlak, eller skal dey være skibslak?


Begyndende gør-det-selv mester. Ikke bange for en udfordring! 

Jeg ville holde mig til noget lyst...
Årsag: Hvis du hænger alverdens værktøj op på en i forvejen spraglet væg, så bliver det hurtigt for meget rod at se på. Ved en lys ensartet baggrund, træder dit værktøj frem.
Skal du så også tegne streger rundt om værktøjet? for det er da noget af det grimmeste man kan tænke sig, hvis du spørger mig   

Du kan godt bruge gulvlak.. det handler jo om at gøre pladen glat, så støv ikke så let hænger fast i den.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis