Rund bordplade til kurvebord

Konen og jeg har fornyligt anskaffet os et kurvemøvelsæt, men bordet trænger til en ny plade. Den gamle var af glas, men jeg regner med at lave en ny af træ. Jeg er dog på bare bund med materialevalg og tykkelse. Jeg tænker, at det ikke skal være for dyrt, men det må gerne kunne holde til en del. 

Det skal nok behandles eller males efterfølgende, men det plejer at være konens område. 


Begyndende gør-det-selv mester. Ikke bange for en udfordring! 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Rammens diameter er på cirka 65 cm (fra midt til midt). Den gamle bordplade var nedsunken i den runde ramme, men jeg tror jeg vil bore den fast, hvis det er muligt.


Begyndende gør-det-selv mester. Ikke bange for en udfordring! 

En mulighed kunne være at besøge nogle genbrugsbutikker, og se om de havde et spisebord med massiv bordplade i en træsort, som I synes kunne matche til jeres bord. Så er det bare at save en rund plade ud og så lave en afpyntning af kanten.

Normalt koster møbler lidt og ingenting i genbrugsbutikker, og da du kun skal bruge en mindre del af bordpladen, så betyder det jo ikke noget om det er fyldt med grimme skjolder på resten af pladen.

Det var faktisk en god idé, vi har en genbrugsbutik som nabo, hvor priserne er lave og vi nærmest allerede er bedste venner med ejeren. Jeg havde slet ikke tænkt i de baner, må jeg indrømme 


Begyndende gør-det-selv mester. Ikke bange for en udfordring! 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også