maling til bund

hej ;)

nu har jeg læst lidt rundt på nettet og snakke med en medarbejder i en marinebutik
og synes bare jeg bliver mere og mere forviret

for har læst man godt kan male på den gamle maling hvis man sliber det lidt ned, men ham i butikken siger det kan man ikke for malingen kan ikke sætte sig fast på det,

og man kan heller ikke male med primer på den gamle maling

så her er mit spørgsmål kan man godt male på den gamle maling hvis man har slibet det ru :P

og hvilken maling vil i anbefalde 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal ud med lidt flere oplysninger for at få et brugbart svar..

Hvilket materiale er båden lavet af.

Skal den ligge fast i vandet, eller er det en trailer båd..

Hvilken type maling har den nu på bunden, er det giftmaling for at undgå begroning...


Vi prøver igen, i morgen --

Ja det er rigtig 😆

Det er glasfiber  og den kommer til at ligge fast i vandet 

Ville ikke sige det er giftmaling der sad på bunden for den var fyldt med alger da jeg købte den 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Den rigtige måde er at fjerne den ukendte maling, så du kommer ned til den originale gelcoate, derefter giver 3-5 lag epoxyprimer (gelcoaten er ikke vandtæt, ved lang tid i vanden, og man kan risikere osmose) der for epoxyprimeren..

Bla Hempel laver gode produkter.. (skal det være billigt, kunne Biltema være en mulighed, men kender ikke kvaliteten af deres malinger)

Du skal vælge giftbundmalingen efter om det er en langsomgående eller en speed båd.

Men du kan jo også vælge at springe over, og bare give bunden en tur af en skuresvamp , og så på med giftbundmalingen.

Gør du det så tjek lige på et lille område, om den gamle maling koger op, ikke alle typer spiller sammen.


Vi prøver igen, i morgen --

Fedt det vil jeg da lige prøve at købe noget og male på et lille stykke 😊

Hvor lang tid skal der gå så man kan være sikker på det ikke koger op 😅

Og kan man godt bruge bundmaling over vandlinjen 🤔

Lad det sidde et døgns tid, er der ikke sket noget her, vil jeg mene der er ok.

Bundmaling dur ikke som almindelig maling, men kun til bunden, og lige over vandlinjen.

Så fribordet skal have noget maling der er beregnet til formået..

Har set flere der har rost biltemas epoxymaling, eneste ulempe udvalget i farver er ikke så stort.link


Vi prøver igen, i morgen --

så nu har jeg malet bunden med epoxyprimer :) hentydning ved malingen bobler op er at der kommer bobler og man så bare kan fjerne det ik ;P skal bare lige være sikker 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også