Fjern gnister mærker fra vindue?

Hej,
Efter jeg fik skåret noget jern med vinkelsliberen, lagde jeg mærke til (efter nogle dage) at der kom nogle små gnister mærker på vinduet, som er næsten ikke til at få af.   
Nogen som har en idé om hvad man skal bruge for at få dem fjernet?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sort to say.... men det kan du ikke du har ridset ruden permanent du skal jo tænke på at det er små meget varma metal spåner der har brændt og ridset ruden. Der er kun 1 vej og det er en ny rude.....

Ja der er nok kun en ej, en ny rude...

Men hvis alternativet er en udskiftning, skader det da ikke at forsøge at fjerne pletterne.

Du kan prøve at skrabe ruden med noget skarpt, eks en komfurskraber.

Hvis du så efterfølgende smøre ruden ind i toiletrens, og masere det godt igennem med en køkkensvamp, så fjerner det rusten. (husk hansker, og briller)


Vi prøver igen, i morgen --
mfrost skrev den 05-07-2019 16:58:32

Sort to say.... men det kan du ikke du har ridset ruden permanent du skal jo tænke på at det er små meget varma metal spåner der har brændt og ridset ruden. Der er kun 1 vej og det er en ny rude.....

 Ah, du har ret. Det har brandt sig ind i vinduet. Jeg netop prøvet at fjerne lidt af gnisterne med neglen, og det lykkes, men det efterlod et lille hul i vindet. Men er der noget jeg kan bruge til at fjerne de små metaller af? - så vil jeg vurdere om jeg vil skifte glasset eller ej.

je_ns skrev den 05-07-2019 17:07:34

Ja der er nok kun en ej, en ny rude...

Men hvis alternativet er en udskiftning, skader det da ikke at forsøge at fjerne pletterne.

Du kan prøve at skrabe ruden med noget skarpt, eks en komfurskraber.

Hvis du så efterfølgende smøre ruden ind i toiletrens, og masere det godt igennem med en køkkensvamp, så fjerner det rusten. (husk hansker, og briller)

 Tak, det vil jeg prøve først. Der ligner ikke rigtig rust, men mere  nogle små metaller som er brandt sig fast i vinduet. Findes der noget opløsningsmiddel som fjerner jern? evt. kan jeg også prøve at polere det væk. 

Jeg har også lavet det nummer i mit skur   
Nu var det hos mig på et vindue i en dør, så jeg prøvede at tage et skrabejern og køre over glasset for at fjerne alle "nullermændene". Det virkede sådan set fint, men der er små nister i glasset som ikke er til at fjerne. Men det er blevet så pænt at jeg ikke har planer om at skifte glasset før jeg en dag smadrer det af en eller anden grund   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
PinkHenrik skrev den 05-07-2019 18:34:35

Jeg har også lavet det nummer i mit skur   
Nu var det hos mig på et vindue i en dør, så jeg prøvede at tage et skrabejern og køre over glasset for at fjerne alle "nullermændene". Det virkede sådan set fint, men der er små nister i glasset som ikke er til at fjerne. Men det er blevet så pænt at jeg ikke har planer om at skifte glasset før jeg en dag smadrer det af en eller anden grund   

 Det også lykkes meget godt for mig. Det hjalp med en skraber og borop's rust og kalkfjerner. Har givet det en omgang mere, som kan ses på billedet.
Af skade bliver man klog, men sjældent rig...   

Du kan jo sandblæse vinduet - så ser det ud "som om, det var meningen"   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis