HJÆLP Montering af lysdæmper

Håber på lidt hjælp! Jeg er i færd med at montere en lysdæmper, som volder mig gevaldige problemer og grå hår..

Der har siddet en almindelig afbryder til lyset i loftet. Den skal skiftes til en lysdæmper. Lysdæmperen er en LK Touch 180 LED. Der sidder en stikkontakt under afbryderen, som er uden kontakt. Den fungerer fint.

Jeg har forbundet de to blå ledninger i stikkontakten. 

De to grønne/gule (jord) er også monteret i stikkontakten.

Den brune (som kommer fra bunden af underlaget er monteret i stikkontakten og er forbundet videre med en lus til dæmperen (i L). 

Fra toppen af underlaget kommer der en ledning med rød og en brun ledning (udover den blå og grønne/gule som begge er monteret i stikkontakten). Den brune er ligeledes monteret i L i dæmperen og den røde i den midterste (bølge med pil). N er tom lysdæmperen.

Umiddelbart synes jeg det burde være korrekt, men der sker intet, når jeg tænder. 

Er der nogen, som kan se, hvad jeg har gjort forkert?

På forhånd tusind tak for alt hjælp jeg kan få!

Billeder herunder:

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal have lagt dig en lus fra N i stikkontakten og til din nye lysdæmper i klemme N :-) Denne type lysdæmper kræver også N :) Husk KUN en leder pr. klemme i klemmerne, så du skal have fat i en muffe og luse videre :)

Du mangler at monter nul ledningen u lysdæmperen.

Du tager den ene af de blå ledninger ud af stikket og sætter op i N klemmen i lysdæmperen og så ligger du en stump blå ledning imellem N klemme på lysdæmper og ned til Den anden blå ledning i stikket, så de blå ledninger har forbindelse og både er monteret i lysdæmper og i stik.

Tusind tak for svar til PoelseManden og Imaster. Det var præcis det, der skulle til, for at det fungerede. 

Mange tak for hjælpen!!   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis