Støbe gulv i brykkers, efter skade, er dette ok af forsikringen?

Hejsa,

Jeg står midt i en vandskade i mit hus som behandles af Tryg. Der hvor skaden var, er gulv blevet banket op, og rum er tørret ud nu i lidt over 4 uger. Nu kommer genopbygningsfasen, jeg snakkede med projektlederen igår, som sagde der ville komme murer ud idag og støbe gulv. Jeg kommer hjem og ser følgende billede istedet:


Der er lagt flamingo og kugler ud på gulvet, samt et stålgitter henover, herefter formoder jeg de kommer og støber ovenpå. Er dette efter reglerne? Se billede herunder, for at se hvordan det oprindeligt så ud inden de gik igang:



Som i kan se er der beton omkring rør og ned til klaplaget. Kan/bør jeg kræve at de laver det på samme måde? Er taksator ved at spare materialerne væk? Hvordan ville i kræve / ønske det lavet?


Bonus info, der er delvis gulvarme i gulvet.


P.S jeg er på ingen måde håndværker, og ved absolut intet omkring at støbe gulv eller andet. Jeg håber derfor i kan komme med lidt vejledning, og om jeg skal stille spørgsmåltegn overfor forsikringen, omkring denne metode?


På forhånd tak!


Mvh. Andreas

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som jeg ser det er det lige efter bogen..

Men jeg ville få gulvvarme slange støbt ned i hele rummet, og så selv betale hvis det er, det koster ikke ret mange kr. og kan ikke sådan lige laves efterfølgende.


Vi prøver igen, i morgen --

Dine rør var tidligere lagt direkte i betonen og dermed uisolerede. De er nu isolerede og ligger under betonen, det er da kun en fordel.


Du skriver gulvet er delvis med gulvvarme, altså tidligere var det da rørene lå direkte i betonen. Nu ligger de under betonen og er isolerede, altså afsættes der ingen spildvarme i gulvet. Så enten skal der være anden varmekilde (radiator) eller lægges gulvvarmeslanger i betonlaget. 

Det kan du måske selv skulle betale, men koster ikke meget nu, og kræver gulvet bankes op hvis du vil lave det senere...


Så fat på ham der koordinerer reparationen hurtigst muligt. Hvis der er støbt gulv, så er løbet jo kørt.


MVH Njord

Hej Jens,

Tak for tilbagemelding, hmm ok det vil jeg overveje - men ville det ikke kræve at flamingo og diverse skal hives op igen, for at vvs'eren kan komme til og trække slanger rundt i hele lokalet? (skal dog siges at 2/3 af lokalet er tildækket af bord & skabe, når det hele står som før, det er kun den sidste 1/3 i midten som er noget man går på)

Hej Njord, 

Tak for dit indspark, sætter jeg stor pris på!

Når jeg skriver delvist gulvvarme, så var det grundet at jeg kun kunne mærke gulvarme til ca midt på lokalet (og fra hvor billedet er taget). Derfra midten og frem til døren ud af huset, var gulvet altid koldt, så formoder det er pga. der ingen slanger er i den del af gulvet.


Et slag på tasken, hvad tror du det vil koste at jeg får en vvs'er ud og trækker slanger til hele lokalet? 5.000kr ?


Mvh. Andreas

Du kan jo evt bare få slangen støbt ned, så de to ender af slangen stikker op et hensigtsmæssigt sted, så kan du altid få dem tilkoblet.

I dag må der ikke være nedstøbte samlinger, de skal op og være tilgængelige.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Så vidt jeg ved bliver gulvvarmeslangen fastgjort på armeringsgitteret. Derfor kan du sagtens få det gjort nu, uden at det kræver ændring af flamingo mv.


Mvh. AllanE

Du kan faktisk ikke sige at du har haft gulvvarme før. Det du har haft er spildvarme fra u-isolerede rør. Så skaden er repareret som man skal, men du får et koldere gulv fordi man ikke accepterer så meget spildvarme mere. 

Der er udlagt flamingo, og rionet over, som er hævet op som det skal. Du risikerer at der kommer beton i morgen, og så er løbet kørt for gulvvarme.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak for alle jeres input, det har hjulpet mig uden tvivl! Jeg sover roligt over at det bliver lavet efter reglerne, heldigvis er projektlederen ret ustruktureret, så jeg har lidt tid at løbe på endnu i forhold til at vælge til / fra på gulvvarme,


God aften herfra!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis