Er denn finsikring sprunget

Hej.

Jeg har haft pillet et af vores termostater (ikke trådløst) til gulvvarme fra, da jeg skulle sætte ny gipsvæg op.

Efterfølgende kan jeg ikke få gulvvarmen i nogle rum til at virke.

Jeg har en 'styreboks' i mit teknikskab til gulvvarmen. Deri sidder en finsikring (tror jeg den hedder). Kan det mon være den der er sprunget?

Nogen der kan se på billedet jeg har vedhæftet om den er sprunget eller ej?

Vh.

Søren

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke til at se på billederne, med det kunne se ud til på det sidste billede, at den ikke er sprungen, men er langtfra sikker.

Har du ikke noget at måle med, eller sæt en ny sikring i.

Du skulle gerne kunne se den lille tråd der går igennem inde i glasrøret, kan du se tråden er sikringen ok.


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis du har en polsøger, kan du nemt tjekke sikringen.
Du piller sikringen ud(vippes ud med en tynd skruetrækker) og sætter polsøgeren til en fase, så holder du sikringen mellem 2 fingre i den ene ende af sikringen, og lader den berøre enden af polsøgeren (den ende du normalt rører med fingrene).
Lyser polsøgeren, så er der gennemgang i sikringen og den er ikke sprunget   
Lyser polsøgeren ikke, så er sikringen død   

Du kan ikke altid regne med at den lille tråd springer midt på, så derfor kan det være svært at se med det blotte øje om sikringen er spunget.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Var der overhovedet lys i noget på styringen da sikringen sad i ?

Var der ændringer da sikringen kom ud ?

Hvis der ikke var ændringer så har den nok været sprunget. På dit allersidste billede ses en stump tråd i bunden, det indikerer at tråden er sprunget. Den du har link til er samme slags.

Køb nu et par stykker ekstra og sæt dem fast med tape nederst i boksen. Så har du ekstra næste gang det sker.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der er ikke nogle steder med lys på styringen, så tænker ikke at jeg kan se nogen forskel. Jeg har slet ikke prøvet at tænde for strømmen til styringen efter jeg har taget sikringen ud.

Godt at høre at det er den rigtige jeg har kig på hos thansen.

Tak for hjælpen alle sammen.

Er endnu ikke gået forgæves på dette forum endnu :-)

Jeg prøver at svinge forbi thansen i morgen.

Annonce

Det er ikke sikkert at thansen sikringen er den rigtige. "T" er vigtigt, det står for "træg" og betyder at sikringen kan tåle korte strømstød. I modsætning til "F" som betyder "flink" eller "fast" og betyder at den springer med det samme der kommer en strømpuls.



Hej Bent.

Kan du evt. hhælpe med et link til hvor jeg kan købe den du mener jeg skal have?

Vh.

Søren

Har du slet ikke overvejet at holde ind hos en installatør og spørge om, du kan købe en sikring eller to. Tag den gamle med, så det er muligt at se om den er (F)link eller (T)ræg.


fase

Nej det havde jeg ikke. 

Jeg er en fyr der er vant til at finde mine ting i Harald og andre lavpris-steder.

Men god idé, hvis der er tvivl om jeg får det rigtige i steder som thansen.

Vil prøve en el-installatør i morgen i stedet   

Du skal bare finde en 2 ampere finsikring et sted, og den lokale installatør er et godt sted og prøve


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis