Murværk med Hardieplank, Ivarplank, eller noget helt andet?

Ofte så stirrer man sig blind på en bestemt løsning, når først man har fået idéen. Derfor må jeg hellere konferere med alle I kloge mennesker herinde, inden jeg bestemmer mig 👍.


Vi har et stykke mur på ca. 3 X 1 meter under en stålterrasse, der bare ikke VIL holde på malingen, selv efter talrige reparationer igennem årene.


Så nu skal det beklædes.

Jeg har derfor bestemt mig for at beklæde det med et nogenlunde “vedligeholdelsesfrit” produkt i stil med Hardieplank eller Ivarplank.


Meeeen, så kom jeg i tanker om at der måske findes mange andre alternativer, måske noget zink, eller andet??


Stykket skal beklædes, det står fast, med med hvad? Hvad ville I andre gøre?

Der findes garanteret en fed løsning jeg ikke har tænkt på/kendskab til?


NB: Jeg ved godt der ikke er nogle produkter der er decideret vedligeholdelsesfri, men jeg skal så tæt på som muligt, derfor faldt tankerne på ovennævnte.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Min fejl, jeg troede jeg rettede mit indlæg, men i stedet oprettede den to, beklager.

Man kan umiddelbart ikke slette det andet.


Venligst svar i DETTE indlæg, og abstrahér fra det andet 👍.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Tjaaa. Det ligger lige til højrebenet med Ivarplank. De ligger i 3,60 og dækker i klink 16 cm. Så skal du ikke tænke mere. MEN hvis det er i jordhøjde kan der komme skader af stød og uheld.

Da I har en metalterrasse, kunne det være en mulighed, st du kiggede på Rheinzink. Her kan du få eloxerede zink facade- og gavlløsninger. Men det er mere kostbart. Ivarplank vil nokkoste 700 kr incl rustfri skruer.


 

uldal skrev den 04-07-2019 13:47:44

Tjaaa. Det ligger lige til højrebenet med Ivarplank. De ligger i 3,60 og dækker i klink 16 cm. Så skal du ikke tænke mere. MEN hvis det er i jordhøjde kan der komme skader af stød og uheld.

Da I har en metalterrasse, kunne det være en mulighed, st du kiggede på Rheinzink. Her kan du få eloxerede zink facade- og gavlløsninger. Men det er mere kostbart. Ivarplank vil nokkoste 700 kr incl rustfri skruer.

 Tak for svaret.


Jamen, det er rigtigt, det ligger lige til højrebenet at vælge eks. Ivarplank, og det ender nok også ud i det.

Det er ca. 1 meter over jorden under terrassen, hvor det vil sidde rimelig beskyttet, så det passer jo fint ud fra det du siger.


Det kommer til at sidde ud til et hjørne på huset, hvordan afslutter man egentlig det så man ikke kommer til at kigge ind i enderne på Ivarplank-brædderne?



Med venlig hilsen

 

Lars F.

Man kan købe både udvendige og indvendige hjørner i den farve plankerne har. De er i metal der er pulverlakeret. De er udført med ører, så man kan skrue fast under plankerne. Desværre kun i 2 meters længder og liiiiidt pebrede. Su kan lave en hjemmekonstruktion, ved at skære en kvadratliste 22 mm i feks hårdttræ eller fyr og male.


 

uldal skrev den 04-07-2019 15:54:16

Man kan købe både udvendige og indvendige hjørner i den farve plankerne har. De er i metal der er pulverlakeret. De er udført med ører, så man kan skrue fast under plankerne. Desværre kun i 2 meters længder og liiiiidt pebrede. Su kan lave en hjemmekonstruktion, ved at skære en kvadratliste 22 mm i feks hårdttræ eller fyr og male.

 Okay - mange tak for svarene 👍.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også