Haveskur

Hej Allesammen,

Jeg vil til og lave et haveskur, men da det er første gang jeg bygger selv, starter jeg lidt på bar bund.

Jeg vil gerne lave et skur der er cirka 4m langt og 2,5 dybt. Højden skal bare være standard (hvad end det er). Det skal laves med fladt tag, med en lille hældning til forsiden (langsiden), hvor der skal være en dør. Jeg tænker jeg vil lave det hele i trykimprægneret og med 1-2 beklædning, og trapez pladder.

Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal sætte stolperne, specielt i forhold til dybden. Kræver 2,5m 3 stolper, eller kan det gå med 2? Hvis der ligger en rem på forsiden og en på bagsiden, hvordan får man det så til og passe på den midterste stolpe, hvis der skal være 3 stolper på gavlen? 

Foretrækkes det at grave stolperne ned eller lave stolpesko? 

Hvis der er nogle der har nogle tegninger eller lignende ville det være super.

På forhånd tak.

Mvh

Rasmus

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Desværre ingen tegning, men en stolpe i hvert hjørne + to ekstra på bagsiden. Een på hvert side af døren ( lav den rigeligt, feks 100 cm), MEN fald fremad? Sætter du tagrende op, ellers ville jeg lade det løbe bagud. Hældning nok på 2,5 m ca 25-30 cm.

Du kan lave et snit øverst på stolperne, hvor tagremmen skal ligge. 50 mm ind og skære stolpe af 100 mm over sidesnit. Så har remmen noget at hvile i samt du kan bedre regulere. Sæt to bræddebolte igennem.


 

Ja jeg påtænker at sætte tagrende op foran 😊 

Okay så jeg behøver ikke 3 stolper på den korte led/gavlen? 

Min udfordring gik på, at hvis jeg skal have 3 stolper på gavlen, hvordan sikre jeg så at remmen kommer til at hvile perfekt på alle 3 stolper?

Bør man grave stolperne ned eller købe stolpesko?

Du kan sagtens grave ned. Du spænder en rem op på de bageste oh forreste stolper. I siderne sætter du en vandret fra toppen af den forreste ind på siden af den bageste. Alle spærene lægges op fra for til agter med det udhæng du vil have.


 

Hej Uldal,

Kan du prøve og forklare det med siderne igen? Det forstår jeg ikke helt. Det er ikke bare tværstivere til at skrue beklædning i du tænker på?

Hvor dybt kan jeg gøre skuret uden at skulle have yderligere stolper på?

I samme højde som den forreste øverste rem, monterer du en vandret rem i hjørnet forrest og til bageste stolpe. Du har jo forr og bag rem til at lægge tagspær af på. Jeg ville ikke lave dybere skur uden en ekstra stolpeimidten. 2,5 er grænsen.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis