Afløb/kloak ved hestevaskeplads

Hej alle LDS'ere.

Godt nok er dette ikke et helt relaterende hus spørgsmål, men tænkte at der måske var en som kunne hjælpe alligevel.

Vi skal have lavet et vandspiltov, eller en såkaldt vaskeplads i vores stald. Stalden ligger egentlig lige op af gildesal, hvor der er toilet/bad med kloak som løber til husets septiktank med nedsivning.

Men jeg tænker bare om det måske var smartere og køre den igennem en sandfangsbrønd og nedsivning igennem faskiner? Har lidt tagflade jeg gerne vil have lidt tagrende på også, og i faskiner. Men vil den smule sæbe osv man bruger på vaskepladsen ødelægge min faskine?

På forhånd tak :)

Mvh Benno

På forhånd tak.

Mvh Benno Larsen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Smartere for hvad/hvem?  Der er ingen tvivl om at afløb fra vaskeplads er gråt spildevand og derfor skal til husspildevandet. Vil du ha det lovligt så skal du ha en kloakmester til at udføre arbejdet og der skal sandsynligvis også søges om tilladelse. Hvis dit nuværende nedsivningsanlæg er uden tilladelse, vil man nok forlange at det samlede anlæg bliver med tilladelse. Er du lige glad med lovligheden så tror jeg ikke at der er den store forskel i forureningen om du leder til en faskine eller til husspildevandet. Og med en sandfangsbrønd vil det sikkert fungere rigtig fint.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej Kovos.

Jeg mente nu mere at det jo måske ville belaste husets anlæg som er helt lovligt. Jeg snakker med den lokale kloakmester, og får dem til at lave det. :) Tak for info.

På forhånd tak.

Mvh Benno Larsen

Når den nu står der, så pisser og skider den jo en gang imellem. Og fejer du jo også hen i kloakken. Giver det ret meget forurening ? nja det kommer jo an på hvor mange heste der skal vaskes og hvor tit det skal ske. 

Hvis jeg går her ud på marken og pisser så er det ikke forurening, men hvis der er 100 der pisser i en port i byen så er det noget svineri.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis