Spraymaling af cykel

Hej alle.

Er der nogle der har erfaring med at spray maling af cykel, det ikke så meget hvordan man gør i praksis. 

Det er mere hvad man skal gøre det med, det skal lige siges at det er ikke første gang jeg spraymaler et emne, da jeg har spraymalet et barkebord samt andre små ting.

Jeg elsker at spraymale og nu er turen kommet til min cykel, og have bord samt stole, kunne også godt bruge en tur og måske andres cykler eller andres ting som folk kunne tænke sig at få malet.

Men nok snak, jeg vil høre jer søde mennesker herinde, hvad skal jeg bruge til at spraymale min cykel med, før hen har jeg brugt alm. spraydåser, med en håndspray håndtag oven på, so jeg syntes er nemt og billigt.

Men jeg tænker at nu vil jeg gerne gøre det lidt mere prof. så vil gerne investere i en rigtig sprøjtemaskine. 

Har kigget på en Wagner w200 og tænker den må være fin nok, til mit brug, da jeg gerne vil have en noget i den stil, uden at skulle bruge en kompressor, da jeg syntes den fylder for meget.

Men en der kan sættes i stik kontakten er fin med mig, plus den skal kunne holde til noget.

Men jeg tænker at det ikke er så godt, at min maling skal fortyndes, for at skulle komme igennem maskinden, hvis den skal kunne blive hængende på min cykel, og sikkert også har let ved at løbe, hvis den er fortyndet, med vand, plus vand og olie er en dårlig kombi tænker jeg.

Så ved ikke helt om jeg skal holde mig til en spraydåse, plus håndtag på, eller skal jeg investere i en plastik sprøjtemaskinde og hvilken en skal jeg købe, hvorfor en er bedst i kvalitet til prisen.

Har kigget lidt omkring på nettet, både på hjemmesider og youtube, den video fra Handyman er fin nok, men den virker lidt for gamle, plus, at jeg ikke rigtig føler jeg bliver kloggere af at have set den.

Jeg tænker max 1000 kr. er ligeglad hvor den skal købes, bare den er billig til den bedste kvalitet, da den skal kunne holde i langtid?

Håber i kan hjælpe mig med mit ?

Mvh. Malerspanden :)

  


Gør Det Selv - Gør Det Nemt
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

At få en god sprøjte til 1000kr er simpelthen ikke muligt og så kan du lige så godt bruge spraydåsen. Hvis du vil have noget godt for billige penge så skal det være en wagner med en pistol hvor du kan skifte dyse. Starter ca ved 4-5k 

Det bedste er graco men det er forbandet dyrt. 

Kan ikke udtale mig om andre producenter da jeg ikke har arbejdet med andet end wagner og graco. 


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Køb autolak i biltema, de har gode viftedyser, kombiner evt. Med et pistol greb. Det får du nok det bedste resultat ved, når det skal være på  budget. 


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tak for jeres fine svar.

Jeg tror jeg holder mig til, spray på dåse, og med mit fine plast håndtag, det koster kun ca. 69 kr. For sådanne et, og det passer til stort set alle spraymaling dåser.

Det larmer heler ikke når jeg spray farven på, og det sviner meget lidt. 





Gør Det Selv - Gør Det Nemt

Tjaa.. og du vil gerne male for andre - som det du spørger om først.. ?? 

Det er da godt nok laveste fællesnævner   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja jeg vil meget gerne male for andre, når jeg er blevet god nok til det. 

Så jeg vil begynde at male gamle cykel stel og tænker på at sælge dem derefter.

Men det er også bare til jeg bliver god nok, og kan begynde at spraymale andre ting, og andres folks ting. 

Men jeg vil starte med at male cykel stel. 





Gør Det Selv - Gør Det Nemt

Melder mig lige lidt sent ind på tråden her.

Jeg vil helt klart anbefele dig mærket spray.bike. Det er tre firmaer, hhv, to cykelproducenter og en malingproducent, som er gået sammen om at lave et nemmere og bedre alternativ til brug af alm. spraymaling på dåse.

Jeg har kun haft gode erfaringer med deres produkter, som jeg har brugt på i alt to cykelstel - et alu-stel og et carbon-stel. Der er super nemt at håndtere og er meget tilgivende, da selve malingen kommer ud som en tør "pulver" i stedet for flydende maling, der løber. Det gør, at man behøves overhovedet ikke at være ekspert, for at få et lækkert resultat.

Derudover er det en meget billig måde at klare jobbet på. Jeg købte dengang mine dåser på Amazon, da de ikke fandtes i danske butikker, men fornylig har Cykelgear fået dem på lager, så de kan nemt købes til billige penge fra Danmark her

Jeg synes helt klart, at du skal gøre sig selv en tjenste og læse lidt mere op på dem her og evt. læse en dansk andmelse her, også kan du selvfølgelig også se de fede resultater, andre kunder har fået her og her

God fornøjese - jeg er spændt på at høre, hvad du ender med!


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også