Placering af spots og hvor mange?

Hej, 

Min kæreste og jeg har lige købt et rækkehus, som er en del af et projektsalg. Vi har fået muligheden for at få opsat spots i huset, men er meget i tvivl om, hvor mange vi skal få opsat,og hvordan de bør blive placeret for at give tilstrækkelig lys. 

Vi ønsker kun at få opsat spots i køkken, entre og badeværelset og har selv lavet et forslag til opsætningen, som er 3 stk. i hvert rum. Dog vil vi i køkkenet supplere med lamper over køkkenbordet, ligesom vi i badeværelset også vil placere en lampe over vasken.

Vi kan ikke selv vælge hvilke slags spots, vi vil have opsat og kan kun få denne: https://nordtronic.dk/shop/uni-install-ekskl-334p.html

Er der nogen herinde, som kan anbefale, hvor mange spots vi bør få sat op? Og evt. også være behjælpelige med forslag til placering?

Jeg har vedhæftet vores eget forslag, men som sagt, er vi meget i tvivl. 

På forhånd tak! 

/Line

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal sørge for også at få belysning forfra på badeværelset. Din spotplacering ved håndvasken vil gøre at du skygger for dig selv når du kigger i spejlet, og ansigtet vil ikke være oplyst. 

I køkkenet vil jeg mene det er en god idé med spots ca. 30-40 cm. fra væggen ind over bordpladen, igen, så du ikke skygger for dig selv når du arbejder. 

Jeg går ud fra at spotsene har deres egen afbryder? Du kan jo montere en dæmper. Det er bare Så rart at man kan få rigeligt med lys, når behovet er der. 

Tak for svar, renepaulsen.

Faktisk så vil vi, som nævnt i opslaget, opsætte andre lamper end spots over spejlet i badeværelset og over køkkenbordet netop for, at vi ikke kommer til at skygge for os selv. 

Så det handler om hvor mange spots, der skal opsættes som ekstra lys. Vi er nemlig i tvivl om vi skal vælge 2,3 eller 4 stk pr rum :)

Ja, jeg så godt du havde skrevet det. Men alligevel. Jeg tror klart det er bedst med for mange spots, og så dæmp ved behov. Og det skal jo heller ikke være sådan at du får og skygger for dig selv hvis du kun har spotsene tændt? Det vil du gøre hvis de kun sidder på række. De fylder jo ikke meget oppe i loftet, så der er ingen grund til at spare på dem :) 

Det er en god pointe. Det kan godt være, at vi skal overveje kun at opsætte spots og så med dæmper. Tak for din feedback

Du kan sagtens kombinere det. Det er bare rart at kunne få fuld smæk på 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis