Electrolux køl/frys (is ved fryserdør)

Fryseren holder de -18 grader fint, men der er fugt på dørpakningen i højre side samt opstår is efter få timer imellem dørpakning og selve skabet. Det er fugten der løber ned i højre side, der fryser til is. Selve fryseren iser også hurtigt til.

Jeg har skiftet dørpakning, uden det har ændret noget. 

Skabet står hvor det altid har stået, og døren åbnes ikke særlig ofte.


Nogen ide om hvad det kan skyldes ?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det må være døren der sidder skæv i så der ikke er tæt lukket hele vejen rundt. 

Du kan afprøve ved at lade et stykke papir komme i klemme et sted når døren lukkes. Så skal der være modstand når du trækker papiret ud. De af prøves også der hvor problemet er  (efter at is er fjernet) 

Er døren skæv kan du sandsynligvis. efter du har tømt og rengjort den, lægge skabet på ryggen. Så løsnes hængsel både øverst og nederst. Døren vil så falde på plads og hængsler spændes igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har opdaget, at træpladen skabet står på, igennem lang tid har fået fugt i forreste højre side. Nu er skabets forreste højre ben sunket. Jeg prøver lige at lave en ny plade, så skabet kan blive rettet op. Derefter vil jeg varme dørspakningen. Måske det løser problemet. Jeg vender tilbage med status senere.

Jep, hvis underlaget er skævt slår skabet sig. Det gælder også for køleskabe. Fødderne burde være justerbare.


Ny plade er skåret, og skabet står nu i lod. Varmet dørpakningen igen, men der er stadig problemer. Ned langs højre side kommer der is, og der er fugt på pakningen. Ved sku’ ikke lige hvad jeg skal stille op med dyret :-(

Har fundet årsagen. Hullet i køleskabet til at føre vand væk efter auto afrimning, var stoppet til. Vandet løb så ned i bunden af køleskabet, og videre ned i fryseren. Efter rensning af dette hul, er problemet løst.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis