ir på vandhane - hvad gør jeg ved det?

Min vaskemaskine er tilsluttet en vandhane som ses på billedet.

Der hvor koblingen til skruet på er der kommet tydeligt blåt ir.

Hvad gør jeg ved det? Hvordan undgår jeg det?

Er det harmløst og skal jeg bare ignorere det?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er en lille utæthed i samlingen mellem selve vandhanen og adaptoren til slangen. Hvis der sidder en gummipakning som tætning skal adaptoren sikkert blot spændes lidt mere. Ellers er det ny pakning eller pakgarn og salve.

Det blålige ir er sikkert noget kobbersulfat. Det er rimelig harmløst, men vask grundig rent.



Søren O
Søren O skrev den 03-07-2019 17:26:00

Der er en lille utæthed i samlingen mellem selve vandhanen og adaptoren til slangen. Hvis der sidder en gummipakning som tætning skal adaptoren sikkert blot spændes lidt mere. Ellers er det ny pakning eller pakgarn og salve.

Det blålige ir er sikkert noget kobbersulfat. Det er rimelig harmløst, men vask grundig rent.


 

Den er i hvert fald strammet rigtigt godt til.

Jeg prøver ved lejlighed at skrue den af og se, om det er gummipakning eller hvad det er.


Søren O skrev den 03-07-2019 17:26:00

Der er en lille utæthed i samlingen mellem selve vandhanen og adaptoren til slangen. Hvis der sidder en gummipakning som tætning skal adaptoren sikkert blot spændes lidt mere. Ellers er det ny pakning eller pakgarn og salve.

Det blålige ir er sikkert noget kobbersulfat. Det er rimelig harmløst, men vask grundig rent.


 Jeg gav den noget teflon-bånd. Havde lige en rulle liggende. Og kunne ikke finde mit garn og salve. Indtil videre ser det ud til at holde tæt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis