Hvad koster vand egenligt ?

Jeg skal for første gang til at bo et sted hvor vand afregnes efter måler, og ikke bare som en del af huslejen. 

Så hvad koster det egenligt?

Fx at trække i toilettet, eller et alm brusebad på ti min? Jeg er helt blank på det område?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

15-16 kr/kbm. Koldt drikkevand. Det er noget andet med badevand. Her bruger du også varmt vand. Et træk i toiletttet bliver vel ca 50 øre + kloakafgift


 

Det er ikke vandet der er dyrest - det er dyrere at komme af med det. Totalt set (inklusiv vandafledningsafgift) bliver det vel et sted mellem 50 og 70 kr. pr. m3 eller 5 - 7 øre pr. liter vand.

Et normalt forbrug (med måler) er ca. 40 m3 pr. person i husholdningen, men det svarer så også til kr. 2.000,- til kr. 2.800,- årligt pr. person.

Hvor der ikke er monteret vandmåler betaler man "sammen med naboen", og så er interessen ikke så stor for at begrænse vandforbruget, men med egen måler gør man selv lidt mere for at spare.



Søren O

Vand koster, der hvor jeg bor, 75,00 kr/m3 incl. vandafledningsafgift. Det giver 7,5 ører/m3. Så prisen for vand for en person bliver 3000,00 kr.


fase

Med et forbrug på ca. 200m3 lander vi på omkring 55kr/m3 i Gladsaxe Kommune.

Dit brusebad afhænger meget af, hvor vandbesparende din bruser er. Det kan du evt. checke med en stor murerspand og et stopur.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis