stophane hjælp


hej jeg kan ikke finde min stophane min vandledning er den blå der går fra nummer 5 og ud under vejen hvis man kigger ude ved vejen er der en prik det er naboens stophane.Havde gang i metal detektoren og den fandt jeg uden problemer men min egen kan jeg ikke finde jeg har en lille utæthed jeg skal have lavet men det er min egen pligt og finde den på min grund nogen der ved hvor chancen er størst?hvor den blå streg begynder fra hus nummer 5 er omme bag huset og ser så ud som om den går under min carport og så over på den anden side af vejen er det ikke mest normalt den sidder ved vejen?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den utæthed, du omtaler, er den før eller efter din vandmåler? Hvis utætheden er før måleren, fortæller du vandværket, at de har en utæthed på stikledningen. Hvis utætheden er før måleren kommer du ikke til at betale for vandspildet, så mon ikke vandværket er interesseret i at finde hullet, og så finder de også stophanen. For øvrigt må vandværket have kort over ledningsnettet og stophanerne.


fase

nu har jeg kigget igen og når jeg klikker på stikstophane er det den over ved naboen der bliver markeret hmm er det den?kan det passe den sidder 30-35 meter fra mit hus?men hvis vvseren lukker for det ser det også ud til at han lukker for dem længere henne af vejen

Ja, den kan godt sidde 30-35 m. fra dit hus. Hvor sidder din måler? I en målerbrønd?


fase

det ved jeg ikke jeg ved kun den måler de kommer ud og læser af sidder i min baggang og når jeg så prøver og skrive nummer 7 naboens hus viser den den samme stikstophane hmm er godt nok forviret

Annonce

Kører måleren rundt, når du har lukket for alle vandhaner i dit hus? Hvis den ikke gør det, er utætheden før måleren. Har du ikke et billede af det sted, hvor måleren sidder. Din forklaring er lidt uklar.


fase

ja  den bruger lidt har prøvet at kigge inden jeg går i seng og så når jeg står op vi snakker om ca 20-25 liter i døgnet og der bruger vi ikke vand når vi sover så en meget lille utæthed men bliver til meget på et døgn

Hvis måleren sidder i din baggang må utætheden være i huset, har du et toilet der løber en lille smule? Prøv at lukke for tilgangen til toilettet og se om det gør at måleren stopper. Er der ikke en reparationshane ved måleren?


fase

tak for hjælpen jeg prøver og tjekke alt efter:)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis