Rust på vandrør

Hej

Hvor alvorligt er nedenstående rust og ir på vandrørene på nedenstående billeder? 

Det ene af rørene er umiddelbart hovedledningen. Den med mest rust.

Lmchm
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På første billede er der / har der været utæthed ved ventilen. Enten oppe ved håndtaget ( løbet nedad huset ) eller fra gevind. Hvis det er tæt nu ville jeg slibe det let med sandpapir og male det igen. Er det stadig fugtig skal du have det lavet så det ikke bliver værre.

Det der er på snavsesamler ( lige ved termometer) kan vist børstes af. Men det nok kommet fra en tidligere utæthed oppefra. 

På fordeler er der også lidt men det er vist det samme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hej tak 

Det er et hus jeg netop har overtaget (andelsbolig) og tidligere ejer har ikke brugt meget tid på ar fjerne støvet😀

Lige et par tillægsspørgsmål/kommentarer:

Billede 1:

Skal jeg forstå det sådan at hvis det er tørt så gætter du på at det er ok? 

Hvad er de to klodser der er spændt på røret?

Jeg frygter næsten at røre ved det rør, da rusten jo sidder før “lukke/spærre-hjulet” på hovedledningen. Ikke så sjovt hvis det er gennemtæret for så kan jeg jo ikke selv lukke for det.

Billede 2:

Hvad er det orange tape/bånd der er bundet rundt om røret?

Der er også lidt rust ved samlingen. Virker dog tørt.

Billede 3: hvad med det grønne ir på det ene af de 8 rør? Er det tegn på tærring?

Lmchm
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også