abs lampe lyser på mini one

Jeg har en mini one 2003 hvor abs lampen lyser.

Jeg har en lille tester som jeg har sat på 

1. måling sagde fejl i venstre baghjul og højre forhjul og abs-pumpen, jeg skilte stikket og satte dem sammen igen til de 2 føler og nulstillede fejlen herefter sagde den fejl på begge forhjul, her kunne jeg ikke få den til at skifte mening.

Jeg har nu skiftet begge føler på forhjulene men får stadig de samme fejl.

Jeg har målt på den 10A sikring som har symbolet for advarsel og abs, den har gennemgang

Jeg har kørt med testeren på bilen og kan se at alle hjul drejer rundt med næste samme hastighed.

Jeg har pillet abs pumpen ud, (læste det kunne være kullene som sad fast) 

Jeg har skilt pumpen fra fordeleren og elektronik boksen.

Jeg har sat 12 volt på pumpen den kører fint rundt.

jeg har målt på de 2 pinde som går fra elektronik boksen gennem fordeleren til motoren. her måler jeg ca 6,3 volt med tænding på bilen.

Mit gæt må være at elektronik boksen er dårlig når der stadig er fejl på forhjulene og motoren virker, der er skiftet forhjulslejer på bilen inden for de sidste 3000 km

Spørgsmål.

Når jeg kan aflæse hastighed på alle hjul , kan jeg så konkluderer at det ikke er følerne som er dårlige?

Er det forkert at måle på elektronikboksen (ca. 6,3 volt) med tænding på?

Hvornår bliver der sendt strøm til pumpen, har jeg mulighed for at kunne måle om der nogensinde kommer 12v til pumpen?

kører pumpen KUN når der bremses med uens vejgreb, eller er der en opstart procedure eller lign. når tændingen sættes på?

Alle andre gode ideer er velkommen, da mit næste skridt bliver at skifte hele pumpen

Her er fejlteksten på pumpen


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan sagten være kabelfejl mellem følere og styreboks. Du er nødt til at følge og undersøge dem.



Check tandkransen ved føleren. Hvis du har skiftet lejer er den muligvis beskadiget.


Den har integreret magnet ring(tror nok det var det det hed) i lejerne

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis