Cromecaste fra filmstriben?

Hej og godmorgen til Jer.

Jeg har det problem at jeg med cromecast kan caste til tv-et når jeg feks er på  dr.dk. Men Hvis jeg vil gøre det med filmstriben får jeg bare sort skærm. Sønnike kan med sin computer godt caste til det samme tv fra filmstriben. Er der nogen som kan gi et bud på hvor problemet opstår? Min computer er en lenovo x230. core i5vpro


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ja jeg har da et bud. 

Hvis filmstriben stadig er lige "gammeldags" så skal den have installeret "silverlight" så vidt jeg husker. Og det har du sikkert. Men du kan prøve at sørge for at du har den nyeste opdatering.

Hvis ikke det hjælper så prøv at søg efter en codec pakke og installer den.

og ellers læs også https://fjernleje.filmstriben.dk/node/3370



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Christiannielsen.

Filmstriben er gået fra silverlight for længe siden. Og sker via https-protokollen Det du linker til har jeg læst, men bliver ikke klogere. min logik siger mig at det er noget med min computer /filmstriben eftersom sønnike kan caste filmstriben fra sin labtop.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Så vidt jeg har forstået så sender "devicet"/computeren en kommando/adresse til chromecasten med hvad den skal begynde at streame fra og caste, således at det ikke er din computer der er kilden. Noget kunne tyde på at der er noget galt i den kommunikation.

Men hvordan man roder med det, eller tjekker, eller opdaterer eller om man overhovedet kan gøre noget, ved jeg ikke. Men det var da en ide du kunne søge videre på. Prøv evt eksperten.dk

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej 

Bare lige for at forklare. Det hele startede med at lyden hakkede når vi streamede et eller andet fra dr eller filmstriben. Det gør vi alm via et hdmi kabel +  overgang til minidisplayport. så midt i fejlsøgningen prøvede vi med sønnens cromecast for det ville jo være lettere. Men da det ikke duede nåede vi frem til at det var overgangen fra hdmi til  display som var i udu. Der er så købt en ny overgang og alt er ved det gamle og det er stadig uvist hvorfor jeg har ovenstående problem med min computer og filmstriben.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej Gregeren.

Hvis du tænker på cromebrowseren så ja den er opdateret til nyeste version.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Fandt du en løsning, kovas?

Hej Ullen.

Nej det står hen i det uvisse. Men med et nyt stik til mit hdmi-kabel er jeg tilbage hvor det virker som før jeg prøvede med cromecast.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Prøvede selv lige at smide filmstriben op på TV'et med Chromecast or det virker umiddelbart. Er det kun Filmstriben du har problemer med? Er det f.eks. det samme med YouTube?

Ja det er kun filmstriben. Den virker fint med dr.dk og som skrevet så fungere den også med sønnens labtop og filmstriben. Så jeg mener stadig at det er noget med min computer. Men hvis der ikke er nogen her som kan løsningen så er det ikke noget jeg vil bruge meget tid på. Da det virker fint med en ledning.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis