Nyt lygtesæt på trailer.

Jeg har købt mig sådan et fint lygtesæt til min trailer. Udfordringen er hvordan pokker får man ledningerne trukket igennem hullerne i stellet bag lygtehusene? Baglysene kan ikke skilles ad som før i tiden som ældre modeller kunne.

https://www.harald-nyborg.dk/p11998/trailerlygtesaet-led 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er tilsyneladende et can bus lednings net du har købt. d.v.s. det skal på en bil med can bus system.

Never mind det var ikke det der var spørgsmålet- De "moderne " lygter jeg har set har et stik bagpå og så er der et tilsvarende stik på kabel sættet. Der er ikke andet at gøre end at bore hullerne op så skikket kan gå igennem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja det er can-bus system, passer perfekt til både en C5´er og en C4´er    

Der er ikke stik bag på lygtehusene, ledningerne går igennem og er formodenligt loddet fast på en printplade inde i baglygterne. Det er især den korte forbindelsesledning mellem de to baglygter der volder problemer. Den længste med trailerstikket tænker jeg bare at afmonterer stikket og føre ledningen igennem.

Kan du ikke save et spor ind til lednings hullet fra siden og twiste pladen mens du monterer ledningen....


MVH Njord

Der skulle jo kunne blive 2,5 m mellem baglygterne, hvis du ikke vil klippe i ledningerne, må du lade dem gå ud bag lygten og monteringspladen, eller save en rille hvis det er muligt.


Men det er nogle dårlige lygter, tror ikke de opfylder lovens krav, har samme type på min bådtrailer, satte 2 lygter i hver side, for at forbedre det lidt, mine er ikke med canbus men med en løs ledning på hver lygte. 



Vi prøver igen, i morgen --

Tak for jeres tips. Jeg har bestemt mig for at returner lygtesætte, det bliver for bøvlet (og jeg gider ikke en bøde hvis de ikke opfylder lovkravet). Jeg køber istedet et "gammeldags" lygtesæt med almindelige pære, og så er sættet osse 100 kr billigere.   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis